۰ نفر

فرماندار اهواز؛

شهر اهواز در معرض خطر سیلاب نیست

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 345280
شهر اهواز در معرض خطر سیلاب نیست

فرماندار اهواز گفت: با اقدامات انجام شده در شهر اهواز هیچ نقطه‌ای در معرض خطر سیلاب نیست اما با توجه به حجم آبی که شهر اهواز را گرفته است شهروندان باید احتیاط لازم را داشته باشند و به رودخانه نزدیک نشوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جمال عالمی نیسی با اشاره به انتخاب چهار استان به عنوان استان‌های معین برای کمک به خوزستان در خصوص مساله سیلاب، اظهار کرد: تاکنون در حوزه من یعنی شهرستان اهواز کمکی به ما نرسیده است و منتظر هیأت‌های استان‌ها هستیم. قرار بود شب گذشته هیأت‌های برخی استان‌ها به خوزستان بیایند اما هنوز اقدامات مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

وی افزود: در اهواز شیب دبی ورودی آب رو به افزایش است. تا شب گذشته ۳۰۰۹ مترمکعب در ثانیه ورودی آب داشتیم و امروز حدود ۳۰۵۰ مترمکعب در ثانیه ورودی آب داریم که این افزایش ورودی یعنی سطح آب رودخانه باز هم بالاترمی‌رود.

عالمی نیسی اظهار کرد: در شهر اهواز مناطق خطرناک نداریم اما در حواشی اهواز مانند منطقه روبه‌روی نیروگاه زرگان، سیل‌بندها تا حدی ضعیف هستند که اکیپ‌هایی در محل مستقر شده و ماشین‌آلات نیز در آنجا مستقر هستند.

فرماندار اهواز گفت: در سمت کشتارگاه نیز تا حدی وضعیت نامناسب است که با تقسیم کاری که روز گذشته انجام شد، در حال رایزنی هستیم تا با فرستادن ماشین‌آلات، در این منطقه نیز استحکام‌بخشی لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در مناطق شهر اهواز هیچ نقطه در معرض خطری نداریم اما با حجم آبی که شهر اهواز را گرفته است، شهروندان باید احتیاط لازم را داشته باشند و به رودخانه نزدیک نشوند.

عالمی نیسی تصریح کرد: روستای الباجی جزو روستاهایی است که به آن اخطار داده شده است. همچنین به ۱۴ روستای در معرض سیلاب در بخش مرکزی در حوضه رودخانه‌های کارون و کرخه اخطار داده شده است و ما خواستار تخلیه این روستاها شده‌ایم. آب نیز اکنون در حاشیه روستاهااست.

وی گفت: بدون شک احتمال اینکه ناهماهنگی در بحران پیش بیاید وجود دارد اما تلاش می‌کنیم دستگاه‌ها هماهنگ با هم حرکت کنند تا هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

فرماندار اهواز در خصوص وضعیت بخش اسماعیلیه نیز گفت: در اسماعیلیه تغییراتی در ۷۲ ساعت گذشته رخ نداده است. آسیب‌دیدگی در سیل‌بند روستای ملیحان پیش آمد و روستا را تقریباً آب گرفت. در حال حاضر این روستا خالی از سکنه شده و جاده قدیم خرمشهر به اهواز را نیز آب گرفته است. به غیر از این موارد دیگر وضعیت جدیدی گزارش نشده است.

عالمی نیسی درباره احتمال تعطیلی مدارس اهواز خاطرنشان کرد: در خصوص تعطیلی مدارس، امروز و فردا آسیب‌شناسی لازم را انجام می‌دهیم. احتمال اینکه مدارس اهواز تا پایان هفته تعطیل اعلام شود، وجود دارد. اگر برای تعطیلی به نتیجه‌ای رسیدیم حتماً این مساله اعلام خواهد شد.