۰ نفر

وسعت مناطق سیل‌زده آق‌قلا ۴۵درصد کاهش یافت

۱۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبر: 344854
 وسعت مناطق سیل‌زده آق‌قلا ۴۵درصد کاهش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت: براساس پردازش تصاویر ماهواره‌ای پژوهشگاه فضایی کشور پانزدهم فروردین وسعت مناطق سیل‌زده شهرستان آق‌قلا نسبت به نهم فروردین ۴۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی آخرین تصاویر ماهواره ای از وضعیت سیل اظهارداشت: براساس پردازش تصاویر ماهواره‌ای پژوهشگاه فضایی کشور پانزدهم فروردین وسعت مناطق سیل‌زده شهرستان آق‌قلا نسبت به نهم فروردین 45 درصد کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین وسعت پهنه آبی در محدوده  شهرستان گمیشان و حوضه قره‌سو شهرستان‌های کردکوی، گرگان و ترکمن در همین مدت 6 روزه نیز به ترتیب 6 و 5 درصد کاهش یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر محدوده شهرستان گمیشان با 12 هزار و 738 هکتار بیشترین میزان آب‌گرفتگی را داراست.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان با ضروری دانستن استفاده از داده‌های فضایی در مدیریت بحران افزود: گروه سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی، در روزهای اخیر به صورت شبانه روزی در حال اخذ، پردازش و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای مختلف از مناطق سیل زده بوده‌ و محققان مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران علاوه بر تهیه و انتشار نقشه‌های دقیق راداری از شهرستان های سیل‌زده، موفق شدند نقشه راه‌ها و مسیرهای آسیب‌دیده 2 شهرستان آق قلا و گمیشان را هم تهیه کنند و در اختیار مدیران ستاد بحران استان قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت عادی ارتباطی مناطق گفت: در ساعت‌های اولیه وقوع بحران برخی از سایت‌های ارتباطی در شهرستان آق‌قلا به علت بالا آمدن آب و قطعی برق، از فعالیت خارج شدند که در کمترین زمان به شبکه بازگشتند و تاکنون هیچ کدام از مسیرهای ارتباطی و پوشش شبکه همراه در استان متوقف نشده و ارتباط به صورت کامل برقرار است.