۰ نفر

حضور وزیر راه و شهرسازی در پلدختر لرستان

۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۸
کد خبر: 344519
حضور وزیر راه و شهرسازی در پلدختر لرستان

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی مسیر گردنه دهلیج پل‎دختر، گفت: امدادرسانی هوایی از طریق هلیکوپترهای ارتش و سپاه آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: مسیر گردنه دهلیج با اعزام نیروهای راهداری بازگشایی شده و این یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

وی که از صبح امروز نیز با پرواز نخستین هیلکوپتر جمعیت هلال احمر امدادرسانی وارد شهرستان پل‌دختر شده است، عنوان کرد: با مساعد شدن شرایط جوی کار امدادرسانی به سیل‌زدگان این شهرستان از طریق بالگردهای ارتش و سپاه آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و دبیرکل جمعیت هلال احمر در منطقه خاطرنشان کرد: با فراخوان بنیاد مسکن استان‌های اصفهان، همدان و قزوین به دنبال ارزیابی میزان آسیب‌های وارده به حوزه روستایی و منازل روستائیان هستیم.

اسلامی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم در دستور کار ما این است که جاده‌های مواصلاتی را به گونه‌ای بازسازی کنیم که عبور و مرور برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه آزادراه خرم‌آباد-پل زال 20 مرتبه با رانش سنگین مواجه بوده است، تصریح کرد: بهسازی‌هایی صورت گرفته و هم اکنون هدف ما برقراری ارتباط در این محور و دسترسی به شهرستان پل‌دختر است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محور قدیم خرم‌آباد به پل‌دختر نیز دچار آب‌بردگی سنگین شده و نیازمند بازسازی اساسی است.

اسلامی تاکید کرد: یک از کارهای مهم بارگیری باکس‌های ارسالی از استان گیلان توسط راهداری و انتقال آن‌ها در نقاطی است که دچار آب‌بردگی شده‌اند، تا از این طریق موقتا ارتباط مسیرها برقرار شود و پس از آن با بازگشت اوضاع به حالت عادی بتوان بازسازی را آغاز کرد.