۰ نفر

احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در مازندران

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
کد خبر: 344452
احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها در مازندران

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران گفت: به سبب حجم بارش‌های پیش‌بینی شده در سامانه جدید، احتمال سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد اسدی با اشاره به آخرین وضعیت جوی در این استان، اظهار کرد: سامانه جدید بارشی از روز گذشته وارد مازندران شده و با تقویت سامانه بارشی جدید در ارتفاعات نیمه غربی، این بارش‌ها از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه رانش و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه فردا از مازندران خارج خواهد شد و با افزایش نسبی دما جوی نسبتاً پایدار مورد انتظار است.

اسدی در مورد بیشترین میزان بارش در شهرهای استان مازندران نیز اظهار کرد: از روز شنبه شهرهای تنکابن با ۵۳، نوشهر با ۳۸، رامسر با ۳۶ و نور با ۳۱ میلیمتر بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین بارش برف نیز مربوط به رامسر با ۱۰ سانتی متر بوده و در حال حاضر در محورها و ارتفاعات بارش برف و باران و وجود پدیده مه در شب مورد انتظار است و تداوم بارش‌ها در امروز و امشب را خواهیم داشت.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران همچنین در توصیه به مسافران و مردم گفت: به دلیل احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها از حضور در حاشیه رودخانه‌ها به شدت پرهیز کرده و از سفرهای غیر ضروری نیز خودداری کنند.