۰ نفر

شهر اهواز در خطر نیست

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۴۲
کد خبر: 344296
شهر اهواز در خطر نیست

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به افزایش دبی کارون تا 3هزار مترمکعب در ثانیه در روزهای آینده، گفت: شهر اهواز از نظر وقوع سیل در خطر نیست و تنها در محلات حاشیه‌ای مانند زرگان و چنیبه که سیل‌بند خاکی دارند، خطر بیشتری وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جمال عالمی نیسی سرپرست فرمانداری اهواز، اظهار کرد: از وقوع سیل در شهر اهواز نگران نیستیم و تنها در محلات حاشیه‌ای مانند زرگان و چنیبه که سیل‌بند خاکی دارند، خطر بیشتری وجود دارد که باید مراقبت شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، دبی کارون به بیش از ۳۰۰۰ مترمکعب می‌رسد و احتمال خطر در هرلحظه برای مناطق روستایی اطراف رودخانه وجود دارد.

سرپرست فرمانداری اهواز بیان کرد: در سال‌های گذشته پایش و ترمیم سیل‌بندها صورت نگرفته و تحمل این دبی را ندارند و برای روستاهای ما تهدیدآمیز و خطر ساز است‌.

وی با اشاره به مقابله دستگاه‌های امدادی و اجرایی با سیلاب در چند جبهه اهواز ‌و در اطراف ۳ رودخانه کرخه، دز و کارون، گفت: در منطقه الهایی نیز با طغیان کرخه درگیر هستیم که ستاد بحران مسؤولیت حفاظت از الهایی و روستاهای همجوار را به شهرداری الهایی داده است؛ در روستاهای مسیر تصفیه نیز با طغیان کارون مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در ۷ شبانه روز گذشته برای تقویت سیل‌بندهای روستاهای بخش اسماعیلیه اقدام شده، عنوان کرد: بیش از ۶۰ دستگاه سنگین در آن منطقه برای ایجاد استحکامات در حال کار است تا آسیبی به منازل مردم وارد نشود.

 عالمی نیسی با اشاره به ورود سیلاب به ۸ روستای منطقه بامدژ، افزود: دبی رودخانه دز افزایش شدیدی یافته و در روزهای آینده رو به افزایش است؛ در تلاش برای حفاظت از ۵ روستای دیگر این منطقه هستیم.