۰ نفر

شرایط نامساعد جوی، شماری از پرواز‌های داخلی را لغو کرد

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 344271
شرایط نامساعد جوی، شماری از پرواز‌های داخلی را لغو کرد

بارش‎های شدید و شرایط نامساعد جوی برخی از پرواز‌های داخلی همچون پرواز ایلام- مشهد و بالعکس و تهران- سنندج را لغو کرده است، بر این اساس شرکت فرودگاه‌های کشور در اطلاعیه‌ای از مسافران خواست پیش از عزیمت به فرودگاه‌ها وضعیت پروازی خود را پیگیری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهار ۱۳۹۸ با بارش‌های سنگین و شرایط نامساعد جوی آغاز شد و بسیاری از مسافران نوروزی را غافلگیر کرد. این بارش‌ها با ورود سامانه جدید بارشی از امروز (یکشنبه) دوباره از سرگرفته می‌شود.
شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس اعلام سازمان هواشناسی از اواسط یکشنبه (۱۱ فرودین) تا اواخر دوشنبه (۱۲ فروردین) سامانه بارشی طی ۳۶ ساعت در غرب و جنوب غرب کشور شامل استان‎های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد موجب بارش باران با شدت قابل ملاحظه و در برخی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد شد.
به این ترتیب مسافران حتما پیش از مراجعه به فرودگاه، از طریق شماره ۱۹۹ در سراسر کشور و شماره‎های ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۱۹ و ۰۲۱۴۴۶۶۵۵۲۴ ویژه فرودگاه مهرآباد و شماره‎های ۰۹۶۳۳۰ و ۰۲۱۵۱۰۰۱ ویژه فرودگاه امام خمینی (ره) از وضعیت پرواز خود آگاه شوند.

سیل به زیرساخت فرودگاه‌های کشور آسیب نزد
قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور روز یکشنبه با بیان اینکه ۵۴ فرودگاه زیر نظر ما در کشور فعال هستند، اظهار داشت: همه فرودگاه‌های بین المللی و استانی در ایام نوروز فعال بودند.
«حسین اسفندیاری» افزود: خوشبختانه سیلاب خسارتی به زیرساخت‌های فرودگاه‌های کشور وارد نکرده و تنها فرودگاه‌های گرگان و خرم آباد آسیب دیدند که مشکلات آن‌ها نیز برطرف شد.
وی اظهار داشت: فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره)، شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز، کیش، بندرعباس و تبریز از فعالترین فرودگاه‌های کشور در ایام نوروز هستند.