۰ نفر

فرمانده پلیس‌راه خبر داد:

کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات در نوروز ۹۸

۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 343394
کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات در نوروز ۹۸

فرمانده پلیس‌راه کشور گفت: خوشبختانه تا به امروز تعداد جان‌باختگان ناشی از تصادف در این ایام کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه بازدید از پلیس‌راه‌های جنوب کشور  با اشاره به همکاری همه جانبه رانندگان با نیروهای پلیس راهور اظهارداشت: خوشبختانه تا به امروز تعداد جانباختگان ناشی از تصادف در این ایام کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سالانه بین 16 تا 17 هزار هموطن بر اثر بی‌احتیاطی و خواب آلودگی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست میدهند، گفت: تا به امروز در محورهای مواصلاتی استان‌های گیلان، خوزستان، هرمزگان، خراسان و اصفهان بیشترین تعداد کشته‌های جاده‌ای گزارش شده است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه در 210 هزار مسیر جاده‌ای کشور تنها 34 هزار کیلومتر آن به دوربین‌های نظارتی تجهیز است افزو: 6 تا 7 هزار دوربین برای ثبت تخلفات و نظارت در جاده‌های کشور مورد نیاز است.

سردار حمیدی خستگی و سبقت‌‌های غیرمجاز رانندگان را مهم‌ترین دلیل در امر وقوع تصادف در این ایام اعلام کرد و گفت: آنچه به رانندگان کمک می‌کند داشتن برنامه مناسب برای سفر به همراه داشتن تجهیزات لازم است ضمن اینکه باید در اوج ترافیک، فاصله طولی را با خودروها رعایت کرد و داشتن سرعت مطمئنه به ویژه در 30 کیلومتری شهرها مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها روز دوم فرودین یکی از پرترددترین روزهای نوروز بوده است، بیان کرد: برخورد و توقیف خودروهای متخلف در ایام نوروز یکی از اولویت‌های مهم برای ماموران پلیس راه است.  با رانندگانی که بخواهند نظم جاده‌ها را برهم بزنند بدون هیچ گونه گذشت برخورد و خودروهای آنان توقیف می‌شود.