۰ نفر

احتمال وقوع سونامی در گیلان وجود ندارد

۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۸
کد خبر: 343073
احتمال وقوع سونامی در گیلان وجود ندارد

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با اشاره به زمین‌لرزه کمتر از پنج ریشتری امشب در دریای خزر گفت: بررسی ابعاد فنی زلزله امشب در دریا بروز احتمال وقوع سونامی در گیلان را رد می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضا اسلامی با اشاره به زلزله ساعت قبل در دریای خزر اظهار کرد: احتمال وقوع سونامی در مناطق حاشیه خزر ازجمله گیلان براثر زلزله امشب وجود ندارد.

وی با اشاره به ابعاد فنی وقوع سونامی افزود: بزرگی زلزله کمتر از پنج ریشتر است و این میزان از زلزله نمی‌تواند منجر به وقوع زلزله شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه سونامی در مناطقی به وجود می‌آید که عمق آب کم باشد، گفت: عمق آب در سمت ایران و مناطق شمالی کشور بسیار بیشتر نسبت به سمت شمال دریای خزر است و نمی‌تواند سونامی را در پی داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه هیچ رویدادی مبین بروز سونامی در حاشیه خزر نیست خاطرنشان کرد: سونامی زمانی شروع می‌شود که حجم عظیمی از آب دریا به‌سرعت براثر زمین‌لرزه بلند شود و به خانه‌ها و تأسیسات حاشیه‌ای آن آسیب بزند درحالی‌که هیچ رویدادی به جهت بروز زلزله رخ نداده است.

امشب در ساعت هفت و ‌۱۲ دقیقه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری دریای خزر رخ داد که مرکز آن با شهر رشت ۴۱۷ کیلومتر فاصله داشت.