۰ نفر

مسابقه پرمخاطب شبکه3 روی ریل اشتباهات

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۱۶
کد خبر: 340528
مسابقه پرمخاطب شبکه3 روی ریل اشتباهات

هنوز سه روز بیشتر از جنجال اخیر مسابقه «برنده باش» یعنی طراحی یک سؤال غلط و افشاگری همراهان شرکت‌کننده‌ای که این سوال غلط باعث شده بود حذف شود و دست خالی مسابقه را ترک کند، نگذشته است که یک سؤال اشتباه 60 میلیونی در مسابقه پنج شنبه‌شب، باعث شد شرکت‌کننده دیگری از مسابقه حذف شود و جایزه‌‌اش به 20 میلیون تبدیل شود! این پرسش درباره دوطرف شرکت‌کننده در جنگ‌های تاریخی «پونیک» (200 سال قبل از میلاد مسیح(ع)) بود و پاسخ سؤال به اشتباه، «کارتاژ و یونان» خوانده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، اگر در یک برنامه تلویزیونی در حوزه اطلاعات عمومی، ارائه اطلاعات نادرست یک بار اتفاق بیفتد می‌توان از آن گذشت و البته جبرانش کرد اما مسئله این جاست این اولین بار نیست که در سؤالات یا حتی پلاتوهایی که محمدرضا گلزار می‌گوید، اشتباه رخ می‌دهد. پیش از این محمدرضا گلزار اشعاری را به سهراب سپهری نسبت داده بود که معلوم شد، شاعر آن‌ها کیوان شاهبداغی است. یا به تازگی جمله‌ای را به اشتباه منتسب به دکتر شریعتی دانست.

تکرار اشتباه‌ها در برنامه‌ای مانند «برنده باش» باعث می‌شود اعتبار دیگر اطلاعاتی که در برنامه داده می‌شود زیر سؤال برود و بدتر از آن مخاطب برنامه به درستی اطلاعات مسابقه بی‌اعتماد شود. وقتی دربرنامه‌ای که همه هدفش افزایش آگاهی مردم و ترویج مطالعه است، خود مجری هدفش این نباشد، دیگر چطور می‌تواند تماشاگر را به مطالعه دعوت کند؟ به نظر می‌رسد بهتر است در پلاتوهای محمدرضا گلزار و سؤال و جواب‌های مسابقه  بازنگری شود تا «برنده باش» همچنان بتواند با ادعای افزایش میزان مطالعه پیش برود وگرنه در صورت ادامه خطا و اشتباه، تنها چیزی که از «برنده باش» باقی می‌ماند،  یک ادعای تحقق‌نیافته است.