۰ نفر

آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵اسفندماه

۱۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 340450
آغاز طرح سلامت نوروزی از ۲۵اسفندماه

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: طرح سلامت نوروزی از ۲۵اسفند ماه امسال آغاز می شود و تا ۱۷فروردین ۹۸ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی، مراکز هدایت عملیات بحران(EOC) دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  قاسم جان بابایی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در طرح سلامت نوروزی همانند سالهای گذشته، ایستگاه های سلامت در سطح کشور و دانشگاه های علوم پزشکی برپا می شوند و نقشه ارجاع در دانشگاه ها مشخص شده که مصدومان و بیماران بر اساس اعلام دیسپچ به مراکز درمانی منتقل شوند.

وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با سازمان نظام پزشکی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و هلال احمر برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که هر سال داریم، کمبود پزشک عمومی است که می توان از نیروهای درمانی و حتی مدیران بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشتی و درمانی به بهترین نحو استفاده کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم بازدیدهای مستمر مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها از مراکز بهداشتی و درمانی، گفت: همه معاونین وزارت بهداشت در ایام نوروز از استان‌های مختلف بازدید می‌کنند و انتظار داریم که اعضای هیات رییسه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز از این مراکز بازدید کنند.

جان بابایی تاکید کرد: در ایام نوروز بیمارستان‌های بخش خصوصی حتما باید تمام ظرفیت اورژانس و ۵۰ درصد از ظرفیت بخش‌های بیمارستانی را فعال نگه داشته باشند و تمام درمانگاه‌های شبانه‌روزی مکلف هستند که در طول ایام فعال باشند.

بنابر اعلام وبدا، وی یادآور شد: امسال نیز همانند سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی در ایام تعطیلات نوروزی انجام شده و در هر استان و دانشگاه علوم پزشکی یک یا دو بیمارستان باید خدمات دندانپزشکی شبانه ارائه دهند.  

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: آمبولانس‌های اورژانس زمانی که بیماران و مصدومان را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحویل می‌دهند باید به سرعت ترخیص شوند و هر بیمارستانی که اقدام به نگه داشتن آمبولانس کند، در اعتباربخشی دچار مشکل می‌شود. همه موسساتی که از دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز گرفته‌اند، باید بخش‌های تصویربرداری شبانه روزی فعال داشته باشند.