۰ نفر

کشف اکسیر جاودانگی در چین +عکس

۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲:۱۸
کد خبر: 339729
کشف اکسیر جاودانگی در چین +عکس

باستان شناسان چینی در پی حفاری یک آرامگاه باستانی در یکی از شهر مرکزی چین، از کشف «اکسیر عمر جاودان» در یک گلدان ۲هزار ساله از جنس برنز خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، باستان شناسان چینی در پی حفاری یک آرامگاه باستانی در یکی از شهر مرکزی چین، از کشف «اکسیر عمر جاودان» در یک گلدان ۲ هزار ساله از جنس برنز خبر دادند.

راشا تودی به نقل از باستان شناسان چینی نوشت، در پی حفاری آرامگاهی در شهر «لویانگ»، نزدیک به سه و نیم لیتر «اکسیر جاودانگی» کشف شد؛ به دلیل بوی الکل این اکسیر، آن‌ها در ابتدا تصور کردند که این مایع ممکن است نوشیدنی الکلی باشد.

با این وجود، نتایج به دست آمده از آزمایش این مایع نشان می‌دهد که این مایع اسرار آمیز عمدتا از نیترات پتاسیم و آلونیت تشکیل شده است که از عناصر اصلی به دست آمده در یادداشت‌های ساخت اکسیر جاودانگی در متن باستانی «تائو» است.

به نوشته این تارنما، این اکسیر جادویی در آرامگاهی متعلق به یک خانواده سلطنتی از سلسله غربی که پیشینه آن‌ها به ۲۰۲ پیش از میلاد مسیح تا ۸ پس از میلاد مسیح باز می گردد، یافت شده است؛ به نظر می‌رسد این اکسیر برای این خانواده سلطنتی ارزش بسیاری داشته است.

معجون‌هایی با خاصیت عمر جاودان جزء جدا نشدنی از تاریخ باستانی چین است.

به گفته «شی جایژن»، رئیس موسسه گونه‌های فرهنگی و باستان شناسی لویانگ چین، این اولین باری است که معجون‌های جاودانگی اساطیری در چین یافت شده است؛ این مایع برای مطالعات افکار چین باستان درباره رسیدن به جاودانگی و تکامل تمدن چین بسیار مهم و قابل توجه است.

در کاوش و حفاری این معبد تاریخی با بیش از ۲۰۰ متر مربع مساحت، علاوه بر این اکسیر مرموز، ظروف سنگی، مصنوعات برنز و گلدان‌های گلدار رنگی نیز یافت شده است.

گلدان