۰ نفر

عید نوروز را با میوه خواری آغاز کنید!

۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۰۲
کد خبر: 338203
عید نوروز را با میوه خواری آغاز  کنید!

عید نوروز در راه است و بسیاری از افراد دوست دارند سال جدید را با تناسب اندام آغاز کنند. جالب است بدانید یکی از روش‌های مثبت برای تناسب اندام و لاغری در ایام عید نوروز مصرف میوه و سبزیجات تازه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، درست است که فیبر نقشی پررنگ در سلامت و تناسب اندام افراد ایفا می کند، اما شاید بسیاری از افراد دقت نکنند که وقتی از روزهای پیش از عید نوروز میوه مصرف کنند در ایام عیدنوروز و پس از آن نیز تناسب اندامشان حفظ خواهد شد.

خوشبختانه فصل بعدی بهار تابستان است و این دو فصل نیز سرشار هستند از میوه ها و سبزیجات سالم و تازه. بنابراین یک راهکار فوق العاده برای تناسب اندام مصرف میوه های تازه است. میوه هایی که کمک می کنند عیدنوروز را سرحال تر، لاغر تر و خوش اندام تر شروع کنید.

البته ذکر یک نکته مهم حائز اهمیت است و آن هم این که برخی از میوه ها به علت قند و کالری بالایی که دارند نتایجی معکوس دارند. بنابراین سعی کنید میوه هایی کالری منفی یا کالری صفر یا سبزیجات و میوه هایی با کمترین میزان کالری را انتخاب کنید.

جالب است بدانید میوه هایی مثل سیب و خیار و سبزیجاتی مثل هویج و کدو برترین سبزیجات و میوه های لاغری هستند. یکی از خواص مثبت میوه خواری تا عید این است که پوستی شفاف تر هم خواهید داشت.

البته باز هم یک تذکر مهم مطرح می شود، اگر معده ای حساس دارید حتما میوه های کمپوت شده یا پخته را مصرف کنید، اگر شب ها معده درد می گیرید کمی سوپ یا آش با دمای ملایم را به عنوان شام مصرف کنید و خود را به میوه صرف محدود نکنید. برای آرام سازی معده خود از ماست کم چرب، نان های رژیمی ، عرقیجات گیاهی و البته دم نوش ها کمک بگیرید.