۰ نفر

بی‌اشتهایی عصبی چیست؟

۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۶
کد خبر: 337530
بی‌اشتهایی عصبی چیست؟

شاید تصور کنید بی اشتهایی یک نعمت خدادای است اما جالب است بدانید افرادی که بی اشتهایی عصبی حاد را تجربه می کنند اغلب مثل شما فکر نمی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بی اشتهایی 2 بعد اصلی دارد. برخی از افراد هنگام عصبی شدن یشتر غذا می خورند و برخی کمتر، اما افرادی که بی اشتهایی عصبی دارند بعد از مدتی دچار کاهش وزن افراطی، ریزش مو، مشکلات مرتبط با سلامتی و ... می شوند.

اغلب افرادی که بی اشتهایی عصبی دارند حتی اگر بخواهند نیز نمی توانند غذا بخورند. درواقع این افراد در هنگام بی اشتهایی عصبی اگر به زور قصد خوراکی خوردن داشته باشند دچار حالت تهوع می شوند.

بی اشتهایی عصبی مضووعی ناگهانی نیست و اغلب از دوران نوجوانی ظاهر می شود. افرادی که دچار بی اشتهایی عصبی هستند از سنین پایین حالات ناخوشایندی می شوند. این افراد به محض کوچک ترین مشکل عصبی احساس می کنند به شدت چاق هستند و اضافه وزن دارند و البته تمایلی به مصرف هیچ نوع خوراکی ندارند.

افزون بر این علی رغم این که اغلب این افراد حالات عصبی دارند و خوراکی نمی خورند باز هم حس می کنند چاق هستند و اضافه وزن دارند. یکی از رایج ترین علامت های این افراد حالت تهوع هنگامی است که خوراکی به آنان تعارف می شود.هر چه به این افراد بیشتر اصرار کنید غذا بخورند، بیشتر حالشان بد می شود. بنابراین بهتر است این افراد برای درمان قطعی خود به روانپزشک یا متخصص روانشناس مراجعه کنند تا با موشکافی گذشته ریشه مشکل خود را کشف و آن را درمان کنند.