۰ نفر

شرایط نقل‌وانتقال فرهنگیان در سال۹۸ اعلام شد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 336774
شرایط نقل‌وانتقال فرهنگیان در سال۹۸ اعلام شد

آموزش‌وپرورش شیوه‌نامه نقل‌ وانتقال فرهنگیان در سال ۹۸ را ابلاغ کرد و براین اساس تعیین تکلیف نهایی متقاضیان انتقال دائم و موقت درون‌استانی حداکثر تا تاریخ ۳۱ فروردین ۹۸ و برون‌استانی حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۸ پایان پذیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شیوه‌نامه نقل و انتقال فرهنگیان در سال 98 از سوی علی اللهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد.

در این شیوه‌نامه آمده است:

در راستای عدم تمرکز، افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان وزارت آموزش و پرورش همچنین افزایش رضایت شغلی فرهنگیان و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در مناطق آموزش و پرورش؛ نقل و انتقال نیروهای رسمی، آزمایشی، پیمانی و قراردادی شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت برون و درون استانی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی 99‌ــ98 تفویض می‌‌گردد.

متقاضیان انتقال درون‌استانی با رعایت شرایط بندهای "الف" و "ب" این شیوه‌نامه و براساس جدول زمان‌بندی اعلام‌شده از سوی استان باید از طریق سامانه مربوط ثبت‌نام و با رعایت عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد اقدام لازم را انجام دهند.

متقاضیان انتقال برون‌استانی در صورت دارا بودن شرایط این شیوه‌نامه و مطابق جدول زمان‌بندی باید با مراجعه به سایت نقل و انتقال به‌آدرس "enteghal.medu.ir " نسبت به ثبت درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی خود اقدام [کنند] و سپس مدارک لازم را جهت بررسی به امور اداری آموزش و پرورش منطقه مبدأ ارائه دهند.

شروط موافقت با نقل‌وانتقال برون‌استانی

درخواست ثبت‌شده متقاضیان در سامانه HRM مشروط به عدم نیاز مبدأ "مبتنی بر داده‌های سامانه بکفا و تراز نیروی انسانی به‌نحوی که در مبدأ در گروه ــ جنس متقاضی هیچ حق‌التدریسی پرداخت نشود" و نیاز مقصد "مبتنی بر داده‌های بکفا و تراز نیروی انسانی به‌طوری که در منطقه مقصد در گروه ــ جنس متقاضی هیچ کسری ساعت موظفی نباشد" قابل بررسی خواهد بود.

بدیهی است مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و پاسخگویی به متقاضیان با توجه به تفویض اختیار با مدیرکل آموزش وپرورش استانهاست بنابراین باید تمهیدات لازم به‌نحوی فراهم شود تا ضمن عدم مراجعه متقاضیان به واحدهای ستادی، تعیین تکلیف نهایی متقاضیان انتقال دائم  و موقت درون‌استانی حداکثر تا تاریخ 31 فروردین 98 و برون‌استانی حداکثر تا تاریخ 31 اردیبهشت 98 پایان پذیرد.

الف: ضوابط و مقررات انتقال دائم

نداشتن تعهد خاص خدمت به منطقه مبدأ.

دارا بودن حداقل 5 سال سابقه خدمت تمام‌وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 98 به‌موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی.

مدت سوابق خدمت به‌صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر، خدمت نظام وظیفه، قرارداد کار معین جزو سابقه خدمت محسوب نخواهد شد.

همسر جانبازان درصورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح به‌استناد ماده 17 آیین‌نامه اجرایی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان بدون داشتن شرایط فوق منتقل می‌شوند.

ب: شرایط و ضوابط انتقال موقت

دارا بودن حداقل دو سال سابقه خدمت رسمی تمام‌وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریور 98 و به‌موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی.

مستخدمینی که در سال تحصیلی 97‌ــ‌96 با رعایت مفاد بخشنامه مورخ 17 شهریور 94 در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های دولتی"غیراز دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور" مشغول به تحصیل بوده و با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل هستند.

همسر همکاران فرهنگی که جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز متقاضی انتقال موقت یا مأمور به تحصیل "مشمولین تبصره ذیل ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری" باشد.

متقاضیانی که به‌تشخیص کمیته توسعه مدیریت منطقه مبدأ و تأیید کارگروه توسعه مدیریت استان مبدأ و مقصد دارای شرایط حاد و خاص هستند.

انتقال نیروهای قراردادی

انتقال این نیروها با موافقت ادارات کل مبدأ و مقصد و سایر مقررات از جمله تأمین اعتبار در اداره کل مقصد "با هماهنگی ادارات بودجه" براساس ضوابط مربوط بلامانع است.

انتقال اضطراری

لازم به ذکر است موارد ضروری، حاد و اجتناب‌ناپذیر صرفاً با تأیید کارگروه توسعه مدیریت استان و با رعایت شرایط عدم نیاز در مبدأ و نیاز در مقصد و شرایط بندهای الف و ب این شیوه‌نامه در بازه زمانی 15 تا 25 شهریور ماه انجام خواهد شد.