۰ نفر

آشنایی با یک روش عالی برای کاهش استرس

۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 335785
آشنایی با یک روش عالی برای کاهش استرس

استرس داشتن از مسائل رایج زندگی روزمره بسیاری از انسان‌ها است. اما به نظر می رسد برای کنترل استرس راه‌هایی وجود دارد که شاید تا پیش از این کمتر شنیده باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، پیشگیری از استرس اغلب با روشهایی مثل صحبت کردن با مشاور، روش های کنترل تنفس، مراقبه یا حتی مصرف آرامبخش امکان پذیر است، اما فارغ از این روشها و دیگر روشهای مشابه، یک روش جالب دیگر نیز وجود دارد که می تواند استرس شما را کم کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید گاهی دست به قلم شدن نیز می تواند در کاهش استرس شما نقش ایفا کند. درواقع می توانید با به ورق آوردن استرس خود، این مشکل را تا حدودی کاهش دهید. اما چگونه؟ گاهی منابع استرس ناشناخته هستند یعنی شما حالات دلشوره و اضطراب را تجربه می کنید، بی آن که بدانید ماجرا زا چه قرار است، در چنین شرایطی نوشتن دغدغه های روزانه کمک می کند علت حال بد خود را شناسایی کنید.

گاهی علت اضطراب مشخص است اما ابعاد آن نامشخص است و وقتی مشکلتان را روی کاغذ می نویسید، بهتر درک می کنید که مشکل تا حدی که تصور می کردید بغرنج نیست و نباید تا این حد مضطرب باشید.

در برخی از موارد نیز با نوشتن مشکلات خود روی کاغذ می توانید بهترین راه حل ها را برای مشکلتان پیدا کنید آن هم بدون این که درگیر استرس بیجا شوید.

اگر دغدغه های ذهنی و استرس زیادی دارید، سعی کنید برای خود یک تحته وایتبرد خریداری کرده و روی آن از مشکلات خود بنویسید، به این شکل می توانید راه حل های احتمالی که به ذهنتان می رسد را نیز فهرست کنید.