۰ نفر

انتقاد رامبد جوان از سادگی سوال‌های نشست خبری

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱:۴۰
کد خبر: 333897
انتقاد رامبد جوان از سادگی سوال‌های نشست خبری

نشست خبری فیلم «طلا» با حضور عوامل آن در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، نشست خبری فیلم«طلا» با حضور پرویز شهبازی(نویسنده و کارگردان)، رامبد جوان و محمد شایسته(تهیه‌کنندگان)، هومن سیدی، نگار جواهریان و طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان(بازیگران) و برخی دیگر از عوامل فیلم با اجرای حمید مدقق در سانس سوم از پنجمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

رامبد جوان در این نشست گفت: من و محمد شایسته یک روزی تصمیم گرفتیم که پول‌‌هایمان را روی هم بگذاریم و ۴ فیلم بسازیم که البته پولمان به بیشتر از سه فیلم نرسید. یکی از پروژه‌هایی که خیلی علاقمند به تهیه آن بودیم کار پرویز شهبازی بود و از این موضوع خیلی خوش‌حالیم و به خودمان افتخار می‌کنیم.

وی افزود: بیشتر مسئولیت‌های اجرایی این پروژه روی دوش محمد شایسته بود و هرجا که من کاری از دستم برمیامد کمک کرد.

جوان در بخش دیگری از این نشست با انتقاد از سوال‌هایی که در این جلسه پرسیده میشد، اظهار کرد: سینما مجموعه‌ای از هنرهایی است که ما می‌توانیم تک به تک با آنها مواجه شویم. چرا سوال‌ها این میزان ساده است. چرا از این نمی‌پرسید که پرویز شهبازی چطور یک فیلم پیچیده را به‌گونه‌ای ساخته تا این میزان ساده به نظر بیاید.

محمد شایسته نیز در این نشست بیان کرد: از سه فیلمی که با رامبد تهیه کردیم، دوتای آن کمدی بود و دیگری کار آقای شهبازی بود که اجتماعی به شمار می‌آمد.

وی همچنین درباره پیش‌بینی از فروش فیلم در زمان اکران نیز گفت: من و رامبد قطعا روی فیلمی سرمایه‌گزاری می‌کنیم که مورد استقبال مردم قرار گیرد. طلا قطعا به فروش خوبی دست پیدا خواهد کرد.

پرویز شهبازی نیز در این نشست درباره زمان آماده شدن فیلمنامه این فیلم گفت: بازنگری در فیلمنامه تا آخر فیلمبرداری ادامه داشت و بیشتر سکانس‌ها تا آخر تغییر می‌کردند. همچنین در مورد فیلم‌های خود باید بگویم که آنها ظاهر رئالیستی دارند ولی من سعی می‌کنم که از رئال بودن آن عبور کنم.

وی همچنین با بیان اینکه داستان این فیلم برگرفته از واقعیت نیست، درباره مسائلی که در جلسه مطرح می‌شد اظهار کرد: ما اینجا برای نقد نیامده‌ایم و اینجا جلسه پرسش و پاسخ است. دوستانی می‌توانند نقدهای خود را در یادداشتی بنویسند و در اختیار مخاطبان قرار دهند. چراکه من نقدها را نمی‌خوانم. نقد برای تماشاگر است.

شهبازی در ادامه بیان کرد: فضای مجازی امکانی را فراهم کرده تا بسیاری خیلی راحت هرچیز که می‌خواهند را بنویسند. در واقع با نوشتن همین افراد است که سطح نقد پایین می‌آید و سبب پایین آمدن فرهنگ فیلم دیدن هم می‌شود. تعجب می‌کنم ازینکه یک بچه مدرسه‌ای می‌نویسد فیلمنامه صعیف است در صورتی که کوروساوا در مراسم بزرگداشت خود می‌گوید که هنوز نمی‌دانم سینما چیست.

هومن سیدی نیز در این مراسم درباره علت قبول بازی در این فیلم بیان کرد: کار کردن با آقای شهبازی برایم جذاب بود. علاوه بر آن اتفاق‌های فیلمنامه رئال بود و این حسن بزرگ فیلمنامه است که حس نمی‌کنی اتفاق می‌افتد ولی اتفاق‌ها در حال انجام است. این کار به شعور مخاطب احترام می‌گذارد و شخصیت‌های درون فیلم همچون آدم‌های واقعی شخصیت‌های خاکستری دارند. تنها کاری که در این فیلم کردم این بود که گوش به فرمان آقای شهبازی بودم و حال از دیدن کار لذت بردم. 

طناز طباطبایی نیز در این نشست گفت: سابقه آشنایی من با آقای شهبازی به بعد از فیلم نفس عمیق برمی‌گردد و قرار بود آن زمان با هم همکاری داشته باشیم که نشد. بازی‌گیری پرویز سهبازی همیشه برای من جذاب بوده و خیلی خوشبخت و خوشحالم که توانستم با ایشان کار کنم و از ایشان یاد بگیرم.

درخشان ترین قسمت کار با آقای شهبازی قسمت بازیگری و بعد قیمت فیلمسازی آن است. یکی از راحت‌ترین پشت‌صحنه‌هایی بود که من نفهمیدم فیلم کی شروع و کی تمام شد.

مهرداد صدیقیان در بخش دیگری از این نشست درباره علاقه خود از نقش‌های مکمل بیان داشت: برای من طول نقش مهم نیست و مهم سرجای خود بودن نقش است. اینکه از ۴ کاری که امسال در جشنواره دارم ۳ تای آن‌ها مکمل است، اتفاق افتاده و فیلمنامه آنها را دوست داشتم که قبول کردم ولی این به آن معنا نیست که خیلی پذیرای نقش‌های مکمل هستم.