۰ نفر

مراسم سوراخ کردن بدن در مالزی +عکس

۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۰۷
کد خبر: 333383
مراسم سوراخ کردن بدن در مالزی +عکس

معبد غار‌های باتو یا باتو کیو کوالالامپور در سه روز اخیر میزبان هزاران نفر از هندو‌های مالزی برای برگزاری مراسم تایپوسام بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، جشن تایپوسام یک مراسم ویژه هندی‌های تامیلی در سراسر دنیاست. اما این مراسم در مالزی چند ملیتی نیز که ۱۰ درصد از جمعیت بیش از ۳۱ میلیون نفری آن را هندی‌ها تشکیل می‌دهند، برگزار می‌شود.

مراسم

مراسم

تاپیوسام از دو واژه تای و پوسام تشکیل شده است. تای به دهمین ماه تقویم نجومی هندو اشاره دارد که معمولا مصادف با ماه ژانویه و یا فوریه است. پوسام نام اختری است که بنا به باور هندوان در این وقت از سال در اوج فلک قرار می‌گیرد. از نظر هندو‌ها در چنین روزی الهه موروگان، سوراپادمان شیطان را شکست داده و حقیقت بر گمراهی پیروز شده است.

مراسم

مراسم

البته روایت‌های متعددی در مورد فلسفه این مراسم وجود دارد که بر اساس یکی از آن‌ها، این جشن همچنین در مناسبت زادروز موروگان پسر شیوا و پروتی به عنوان نماد فضیلت، جوانی و قدرت برگزار می‌شود. موروگان خدای جنگ در باور هندو‌ها است.

مراسم

مراسم

مراسم

سوراخ کردن پوست، زبان و بخش‌هایی از صورت با سیخ‌های فلزی، راه رفتن با کفش‌هایی که درون آن سوزن دارد تا رنج بیشتری با هدف رضایت خداوند هندو‌ها ایجاد کند و انجام غسل و حمل وسایل ساخته شده از چوب و فلز نیز از دیگر آیین‌های این روز است.

مراسم

مراسم

مراسم

مراسم