۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

دومین کنفرانس حکمرانی شریف ۱۳و۱۴بهمن ماه برگزار می‌شود/ هم‌اندیشی نخبگان و دولتمردان برای حل مشکلات

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۱
کد خبر: 332919
 دومین کنفرانس حکمرانی شریف ۱۳و۱۴بهمن ماه برگزار می‌شود/ هم‌اندیشی نخبگان و دولتمردان برای حل مشکلات

مدیر اندیشکده حکمرانی شریف از برگزاری دومین کنفرانس حکمرانی شریف در روزهای ۱۳و۱۴بهمن ماه خبر داد و گفت: مطالبه بلوغ یافته‌ای که از بستر همین همایش‌ها ساخته می‌شوند نیروها را وادار می‌کنند تا سیاست‌ها را پیاده سازی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، سهراب‌پور رییس پژوهشکده حکمرانی شریف درخصوص تاریخچه شکل‌گیری این پژوهشکده گفت: اولین کنفرانس حمکرانی دی‌ماه سال گذشته برگزار شد و حامیان اصلی ما در این راه صداوسیما، مجمع تشخیص مصلحت که خود جزو هیات امنا هستند و همراه اول بودند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه شهید بهشتی، وزارت ورزش و جوانان و ... با ما همکاری زیادی داشتند.

کنفرانس حکمرانی بین افراد جامعه شبکه‌ سازی می‌کند

علی مروی مدیر اندیشکده حکمرانی شریف با بیان اینکه همایش سال گذشته خیلی فراتر از حد انتظار بود، خاطرنشان کرد: استقبال زیادی که از این کنفرانس شد نشان داد اگر  یک همایش از یک کار کلیشه‌ای فاصله بگیرد می‌تواند به شبکه‌سازی میان نهادهای دانشگاهی، خبرنگاران و حتی نهادهای دولتی بپردازد.

او اضافه کرد: مطالبه بلوغ یافته‌ای که از بستر همین همایش‌ها ساخته می‌شوند  نیروها را وادار می‌کنند تا سیاست‌ها را پیاده سازی کنند.

اداره کشور دانش می‌خواهد

روستازاده، رییس شورای سیاست‌گذاری پژوهشکده حکمرانی شریف نیز با اشاره به اینکه دیگر نمی‌شود کشور را با ابزارهای گذشته اداره کرد، افزود: برای اداره کشور دانش لازم است. با سوق دادن جوانان خوش فکر و استارتاپ‌ها می‌توان وضعیت را بهتر کرد.

نخبگان بدون چشم داشت به حل مسائل می‌پردازند

امامیان، عضو شورای سیاست‌گذاری پژوهشکده حکمرانی شریف در ادامه تصریح کرد: دانش سیاستگذاری یک دانش بین رشته‌ای است. این علم، دانش سیاست نیست و ما فارغ از جهت گیری های سیاسی به حل مشکلات می‌پردازیم.