۰ نفر

مرد درختی دوباره زیر تیغ +عکس

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۴:۲۹
کد خبر: 332827
مرد درختی دوباره زیر تیغ +عکس

یک مرد بنگلادشی که از یک بیماری ژنیتکی بسیار نادر به نام سندروم «مرد درختی» رنج می‌برد دوباره به بیمارستان منتقل شده و به تشخیص پزشکان باید چند جراحی دیگر روی او انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، ابول باجاندار، یک پدر ۲۸ ساله اهل یکی از شهر‌های کوچک جنوب بنگلادش است که طی ۳ سال اخیر تیتر بسیاری از رسانه‌ها بوده است. او تاکنون چندین بار زیر تیغ جراحان رفته تا زخم‌هایی که شبیه شاخه‌های درخت هستند را از دست و پایش پاک کنند.
آخرین جراحی او مربوط به سال ۲۰۱۶ است، اما شرایط او دوباره به زمان قبل از عمل بازگشته است.
مرد درختی
اسم علمی این بیماری epidermodysplasia verruciformis است و باجاندارا بیش از دو دهه است که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند.
این بیماری منجر به رویش چیز‌هایی شبیه به زگیل سفت در سراسر بدن او می‌شود و گفته می‌شود ناشی از نقص سیستم ایمنی است که فرد را در مقابل بیماری‌های دیگری مثل زخم پوست، سرطان ملانومای پوستی، و عفونت اچ. پی. وی بی دفاع می‌کند.
این بیماری بسیار نادر است و تاکنون تعداد انگشت شماری از افراد مبتلا در سراسر جهان شناسایی شده اند. باجاندرا در سال ۲۰۱۷ در وضعیت بسیاری خوبی قرار داشت و حتی قادر بود با دستهایش غذا بخورد و بنویسد، اما اکنون وضعیتش دوباره وخیم شده است.
دولت بنگلادش هزینه عمل‌های پیشین او را تقبل کرده است.