۰ نفر

مالکان خودرو بیشتر از دیگران چاق می‌شوند

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰:۲۶
کد خبر: 330974
مالکان خودرو بیشتر از دیگران چاق می‌شوند

شاید در روزهایی که قیمت خودروها به شکلی نجومی و عجیب در حال بالارفتن است این یک خبر جالب باشد که مالکان خودرو یعنی افرادی که مرتب پشت فرمان هستند بیشتر از افرادی که خودرو ندارند چاق می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شاید در روزهایی که قیمت خودروها به شکلی نجومی و عجیب در حال بالارفتن است این یک خبر جالب باشد که مالکان خودرو یعنی افرادی که مرتب پشت فرمان هستند بیشتر از افرادی که خودرو ندارند چاق می شوند.

افرادی که مالک خودرو هستند و با خودرو شخصی در شهر تردد می کنند بیش از دیگران با عارضه چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند. این موضوعی است که اخیرا از خلال یک پژوهش مشخص شده است.

جالب است بدانید افرادی که خود را عادت داده اند کمترین مسافت ها را هم پشت فرمان طی کنند، به مرور زمان به عارضه چاقی، دیابت و حتی اضافه وزن دچار می شوند. بسیاری از افراد عادت دارند پشت فرمان خوراکی های شیرین مثل شکلات بخورند و در نتیجه بیشتر در معرض خطر چاقی قرار دارند.

افزون بر این وقتی در مسافت های طولانی پشت فرمان هستید خواه ناخواه تحرک بدنی چندانی نخواهید داشت و در کنار چاقی مبتلا به ضعف عضلانی و افزایش توده چربی های خطرناک می شوید. با این وجود برای این افراد هم دیر نشده است. اگر به سبب شغل یا شرایط زندگی خود ناچارید ساعاتی طولانی پشت فرمان باشید، بهتر است در فواصل زمانی منظم به خود استراحت داده و پیاده شوید و کمی قدم بزنید.

سعی کنید برای ساعات خالی خود در یک باشگاه ثبت نام کنید و ساعات بی تحرکی خود را با حضور در باشگاه جبران کنید. پیاده روی دشمن اصلی حالت کم تحرکی شما است و بهتر است هر چه سریعتر روی این موضوع متمرکز شوید و با پیاده روی مشکل خود را حل کنید.