۰ نفر

کاهش سن مصرف موادمخدر خطری جدی است

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۲
کد خبر: 330491
کاهش سن مصرف موادمخدر خطری جدی است

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: نرخ کاهش سن مصرف مواد یک خطر جدی است به ویژه مصرف مواد مخدر صنعتی که وحشتناک و آسیب زاست و آسیب‌های سختی به افراد، خانواده و بدنه نیروی انسانی جامعه وارد می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سردار"رضا بنی‌اسدی‌فر" امروز 30 دی ماه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اظهار کرد: اقدامات مربوط به کمیته مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر توسط نیروی انتظامی به طور شبانه روز متمرکز شده و به صورت جدی در گستره جغرافیایی استان انجام می‌شود به نحوی که امسال چند شهید را در این حوزه تقدیم کردیم و این نشان از عزم جدی پلیس در مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: با هماهنگی در شورای تامین استان، کرمان همواره رتبه‌های یکم تا سوم کشوری را در کشفیات مواد مخدر داشته و 63 تا 65 درصد زندانیان استان کرمان جرائم مواد مخدر دارند.

بنی‌اسدی فر با اشاره به کاهش کشفیات مواد مخدر در استان کرمان در سال جاری تصریح کرد: این مسئله در اغلب استان‌ها رخ داده است، در سال جاری بیش از 76 تن انواع مواد مخدر در استان کشفیات داشتیم که به جز حشیش که هفت درصد افزایش داشته، در کشف سایر مواد کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه می‌طلبد آسیب‌شناسی مناسب و تقویت رده‌های درگیر مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان انجام شود ضمن اینکه تجهیز رده‌های درگیر ضروری است و این رده‌ها باید سهمی از درآمدها و کشفیات در حوزه اموال قاچاقیان داشته و صرف تقویت رده‌ها اعم از امکانات لجستیکی و ملزومات موردنیاز از جمله سلاح، مهمات، جلیقه‌های ضدگلوله و استخدام چریک‌های محلی شود.

وی افزود: با توجه به آسیب هایی که وجود دارد، باید دوستان با همپوشانی مناسب در حوزه مقابله و درمان عمل کرده و مرکز کشور را به این مهم حساس کنند تا بتوانیم مبادی اصلی ورود مواد مخدر به استان را کنترل کنیم.

بنی‌اسدی فر اظهار کرد: در شرق استان میزان قابل توجهی از مواد از کویر عبور می‌کند که در این منطقه امکان زیست نیروها در میان مدت و درازمدت وجود ندارد و باید در این حوزه از پهپاد استفاده کرد و این امکانات باید تامین شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: در حوزه مقابله با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و پیشگیری همواره در اولویت است تا خانواده، جامعه و مسئولان به این موضوع حساس شوند تا اقدامات موثری با هماهنگی لازم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه مواد مخدر همواره از گذشته بوده و حال و آینده درگیر آن خواهیم بود، افزود: لذا باید آسیب‌های آن را محدود کرده و به حداقل برسانیم، نیروی انتظامی در راستای مقابله با مواد مخدر تاکنون متناسب با توان خود کار کرده است، شرایط سختی است و پلیس در حوزه سخت افزاری و نرم‌افزاری آسیب پذیر است زیرا از کف خیابان با جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد و در سطح کلان با قاچاقچیان درگیر است و باید همه این حساسیت را داشته باشند.