۰ نفر

هشدار به بیماران قلبی در زمستان

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۰:۴۹
کد خبر: 330430
هشدار به بیماران قلبی در زمستان

شاید بسیاری از ما با شروع فصل‌های سرد مثل پاییز و زمستان صرفا نگران سرماخوردگی باشیم و ندانیم که سرمای هوا برای بسیاری از بیماری‌های دیگر مثل بیماری‌های قلبی نیز خطرناک است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شاید بسیاری از ما با شروع فصل های سرد مثل پاییز و زمستان صرفا نگران سرماخوردگی باشیم و ندانیم که سرمای هوا برای بسیاری از بیماری های دیگر مثل بیماری های قلبی نیز خطرناک است.

ابتلا به بیماریهای قلبی باعث می شود افراد همیشه نگرانی هایی در مورد سلامتی خود داشته باشند و پرهیزهای غذایی جدی تری را نیز رعایت کنند اما برخی از افراد نمی دانند که سرمای هوا برای سلامت قلب آنها خطرناک است.

درواقع افرادی که مشکلات قلبی مزمن مثل مشکلات عروق کرنر و فشار خون بالا دارند بیشتر در معرض خطر هستند و باید مراقب سرمای هوا باشند. این افراد باید در هوای سرد بیشتر مراقب پوشش و خوراکی های مصرفی خود باشند و سعی کنند از سرماخوردگی های شدید پیشگیری کنند چرا که این موضوع زمینه ساز مشکلاتی در عروق قلبی می شود.

جالب است بدانید وقتی هوا سرد می شود مکانیزم بدن به این ترتیب است که فشار خون را بالا می برد تا با کیفیت بالاتری با سرمای هوا مقابله کند و در نتیجه این موضوع می تواند به بدن افراد فشار وارد کند.

ترکیب آلودگی هوا و سرما نیز یک سم دیگر برای افرادی است که به بیماری قلبی مبتلا هستند بنابراین اگر بیماری قلبی دارید در هوای آلوده از خانه خارج نشوید.