۰ نفر

در دادگاه انقلاب؛

یک ضد انقلاب به ۲۲سال حبس محکوم شد

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۲
کد خبر: 329729
یک ضد انقلاب به ۲۲سال حبس محکوم شد

آریاسب باوند، دبیرکل حزبی موسوم به اتحاد شورای استان ها که بهمن سال گذشته در حین ورود غیرقانونی به کشور بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب به تحمل ۲۲ سال و ۶ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ​محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آریاسب باوند با اعلام این خبر گفت: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل و اداره گروه به ۱۵ سال، فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه و به اتهام ورود و خروج غیرقانونی به کشور به سه سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس محکوم کرده است که جمعاً ۲۲ سال و ۶ ماه می شود.
این وکیل دادگستری افزود: به خاطر اینکه موکلم بیش از سه عنوان اتهامی دارد، دادگاه در هر عنوان اتهامی اشد مجازات به اضافه نصف مجازات آن اتهام را در نظر گرفته است.
آقاسی یادآور شد: در صورت قطعیت یافتن این حکم، طبق قانون اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس برای باوند اجرا می شود.
وی که وکالت مهی زاد پشت پناه دیگر متهم این پرونده را هم بر عهده دارد افزود: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در حزب خود ساخته اتحاد شورای استان ها به ۵ سال حبس، فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و ورود غیرقانونی به کشور به یکسال محکوم کرد و در صورت قطعیت یافتن، ۵ سال حبس اجرا می شود.
آریاسب باوند، دبیر کل حزبی تحت عنوان «حزب اتحاد شورای استانها » است که در ترکیه با اپوزیسیون خارج از کشور همکاری می کرد.
او ۲۱ بهمن سال ۹۶ هنگام ورود به کشور بازداشت شد.
این پرونده یک متهم دیگر هم دارد که «مهی زاده پشت پناه» است. او سال گذشته به همراه باوند در حین ورود به کشور دستگیر و بازداشت شد.