۰ نفر

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

وزارت کار سختی کار خبرنگاری را نپذیرفته است

۲۱ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۰
کد خبر: 328457
وزارت کار سختی کار خبرنگاری را نپذیرفته است

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگرچه قرار گرفتن شغل خبرنگاری در حیطه مشاغل سخت مورد پیگیری این وزارتخانه و خبرنگاران است ولی هنوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این امر را نپذیرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد سلطانی‌فر اظهار داشت: در صورت قبول این مساله توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خبرنگاران می توانند با 20 سال خدمت بازنشسته شوند.
وی بیمه خبرنگاران را از وظایف کارفرما و مدیران مسئول نشریات دانست و گفت: تا چند سال قبل یارانه ای به صندوق هنرمندان برای بیمه خبرنگاران اختصاص می یافت ولی با مداخله در کار کارفرما اتفاقات بدی در این حوزه رخ داد.
سلطانی فر افزود: با سهمیه بندی رسانه ها برای بیمه، چون برخی رسانه ها با همه سهمیه خود کار نمی کردند افراد دیگری را که خبرنگار نبودند در لیست قرار می دادند تا از تسهیلات بیمه برخوردار شوند که این باعث می شد افراد مطالبه حقوق خود را از کارفرما داشته باشند و کارمندان عادی را به عنوان خبرنگار بگنجانند.
وی اظهار داشت: بر این اساس در برنامه دیگری تمام رسانه ها را مشمول ردیف زیر هفت درصد پرداخت بیمه ای برای پنج نفر بیمه شده کردیم که تمامی رسانه های مکتوب را شامل می شد و اکنون به دنبال آن هستیم که رسانه های مجازی را نیز دربرگیرد.
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیمه تکمیلی 3000روزنامه نگار از طریق صندوق هنرمندان، گفت: این افراد که با احتساب خانواده ها شامل حدود هفت هزار نفر می شوند با پرداخت 30 درصد سهم روزنامه نگار، می توانند از مزایای بیمه تکمیلی برخوردار شوند.
سلطانی فر همچنین از واگذاری بخشی از اختیارات ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه های مطبوعات خبر داد و گفت: اگر این آمادگی در خانه های مطبوعات وجود داشته باشد این امکان فراهم می شود.
وی افزود: تا امروز در هیات مرکزی خانه های مطبوعات 18 بند برای واگذاری امور مصوب شده که قرار است این اختیارات واگذار شود.