۰ نفر

مقایسه کیفیت هوای تهران با سال گذشته

۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۴
کد خبر: 326493
مقایسه کیفیت هوای تهران با سال گذشته

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست گفت: روزهای سالم تهران نسبت به سال گذشته ۲۷ روز بیشتر شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، در سی و چهارمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که عصر روز گذشته در سازمان محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت صنعت وزارت راه ، وزارت آموزش و پرورش، سازمان هواشناسی و پلیس برگزار شد؛ گفت: از ابتدای سال ۹۷  تا روز سه‌شنبه (۱۱ دی)، در تهران، ۲۲۶ روز سالم داشتیم، این در حالیست که در مدت مشبه سال گذشته تعداد روز های سالم تهران ۲۰۴ روز بوده است، بنابراین امسال ۲۷ روز به روزهای سالم تهران اضافه شده است.

  وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا ۱۱ دی‌ماه، در تهران ۱۷ روز پاک و در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ روز پاک داشته ایم. همچنین امسال روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس ۴۴ روز و در سال گذشته ۶۶ روز بوده است.

معاون سازمان محیط زیست تاکید کرد: باید از همه دستگاه‌های اجرایی تشکر کنیم که سعی خود را برای بهبود وضع هوا انجام دادند، اما با توجه به اینکه در آستانه روز ملی هوای پاک (۲۹ دی‌ماه) قرار داریم، مهم است که بخش‌های مختلف دولت بتوانند مشارکت مردم را در حوزه کاهش آلودگی هوا جلب کرده و آگاهی آنها را در این زمینه افزایش دهند.