۰ نفر

احتمال تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب

۳۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷
کد خبر: 323405
احتمال تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب

ایوب دهقانکار می‌گوید در صورت وجود تضمین برای سرعت بخشیدن به اصلاح مکان مدنظر میزبانی نمایشگاه کتاب، احتمال تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  ایوب دهقانگار مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران  در پاسخ به این سوال که آیا احتمال تغییر مکان مجدد نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: بله، امکان این اتفاق هست و این مساله منوط است به تعهدات و قول‌هایی که دوستان شهرآفتاب بدهند و از عهده اجرای آن بربیایند.

وی در این زمینه افزود: شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تصمیم گرفته اس تا با مدیران مصلی و شهر آفتاب مذاکره داشته باشد و هفته آینده این مذاکرات آغاز خواهد شد. هیچ کدام از این دو مکان برای میزبانی از نمایشگاه کتاب منتفی نیستند و انتخاب هیچ‌کدام نیز قطعی نشده است. نکته مهم در این میان برای ما این است که کدام مرکز می‌تواند با سرعت بیشتری  پیشرفت‌هایی که مد نظر ماست برای میزبانی نمایشگاه کتاب داشته باشد. در واقع برای ما صرف پیشرفت مهم نیست بلکه سرعت اجرای آن مهم است.

دهقانکار در عین حال گفت: ما برای برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری یک محدوده زمانی داریم و با توجه به این مساله برای ما سرعت در پیشبرد آنچه نیاز داریم اهمیت دارد. چیزی که در این میان برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد تامین منافع دولت، ناشران و سهولت امکان بازدید از نمایشگاه برای بازدیدکنندگان است در نتیجه صرف مناسب بودن یک مکان برای میزبانی برای ما کفایت نمی‌کند و باید ببینیم کدام یک از این دو مکان می‌توانند این مساله را تضمین کنند.

سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب ادامه داد: هفته آینده نمایندگانی از معاونت فرهنگی، موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و صنف به مذاکره با مدیران این دو مکان خواهند پرداخت.

وی در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا نبودن نماینده اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به عنوان بزرگترین تشکل نشر کشور در شورای سیاستگذاری در این مذاکره خدشه وارد نمی‌کند، گفت: ما امیدواریم که نماینده اتحادیه در شورا به زودی انتخاب شود اما لازم به ذکر است که تشکل‌های دیگری از جمله اتحادیه آشنا و مجمع ناشران انقلاب اسلامی و نیز نماینده‌ای از جامعه ناشران در شورا هستند و منافع صنف را مد نظر دارند. جدای از این نبود نماینده اتحادیه تهران در شورا به معنی خلع ید آنها در تصمیم‌گیری نیست. بنای ما بر این نیست که از دوستان در سطوح مختلف مشورت نگیریم و مشورت با بخش‌های مختلف برای ما هم تابو نیست. منافع و عقل جمعی حکم می‌کند که از همه بخش‌ها برای امور نمایشگاه مشورت بگیریم که این اتفاق نیز در حال انجام است.