۰ نفر

وزیر بهداشت: آمادگی برای ارائه خدمات سلامت به مادران در یمن و سوریه

۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱:۱۱
کد خبر: 321551
وزیر بهداشت: آمادگی برای ارائه خدمات سلامت به مادران در یمن و سوریه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران آمادگی لازم برای کمک به مادران و نوزادان کشورهای مختلف به ویژه یمن، سوریه، عراق و افغانستان که با جنگ‌های داخلی و خارجی روبه‌ رو هستند را دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در پنل همکاری‌های بین بخشی برای تامین سلامت مادر، نوزاد و کودک در اجلاس بین المللی سلامت مادر، کودک و تغذیه در هندوستان افزود: جنگ در هر منطقه‌ای از دنیا، مشکلات قومی و داخلی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورهای جهان را محکوم می‌کنیم، زیرا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به نحو شایسته دچار اختلال می‌شود.

وی از سازمان‌های بین المللی خواست که با نابرابری و ناعدالتی در دسترسی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر مانند مادران و نوزادان به خدمات سلامت، مقابله کنند.

هاشمی ادامه داد: به مهاجران افغان که به صورت قانونی یا غیرقانونی به ایران مهاجرت کردند، خدمات سلامت مادر و نوزاد ارائه می شود، تا دسترسی این اقشار آسیب پذیر به خدمات بهداشتی و درمانی فراهم شود.

وی گفت: در دو دهه گذشته سلامت مادران، نوزادان، کودکان و تغذیه در قالب شبکه بهداشتی و درمانی کشور بهبود یافته است و ایران تجربیات موفقی در این زمینه‌ها داشته که آمادگی انتقال تجربیات خود به سایر کشورها را نیز دارد.

وی افزود: از مهمترین تجربیات ایران در این زمینه می‌توان به تقویت و رشد مناسب کودکان، دسترسی مناطق محروم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه خدمات مورد نیاز مادران، نوزادان، کودکان و ایمن سازی آنها در مقابل بیماری‌ها، ایجاد پایگاه‌های سلامت در مناطق شهری و حاشیه شهرها اشاره کرد.

هاشمی همچنین پوشش بیمه برای 92 درصد از مردم ایران، تامین نیروهای انسانی مورد نیاز برای ارائه خدمات به مادران و نوزادان و پیگیری خدمات تا سطوح بعدی خدمات در بیمارستان‌ها را از دیگر تجربیات وزارت بهداشت در ایران عنوان کرد.