۰ نفر

کارگر بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه آزاد شد

۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 321510
کارگر بازداشتی شرکت نیشکر هفت تپه آزاد شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: اسماعیل بخشی کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که چندی پیش بازداشت شده بود با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی نظری شامگاه چهارشنبه افزود: هم اکنون هیچ کارگری از این مجتمع نیشکری بازداشت نیست اما پرونده تعدادی از متهمان در مرحله تحقیقات و رسیدگی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مدافع حقوق کارگران است، گفت: کارگران شرکت نیشکر هفت تپه مطالبات خود را از مسیر قانونی دنبال کنند.

نظری با تاکید بر اینکه کارگران باید مواظب شیطنت رسانه های بیگانه و جریانات ضد انقلاب باشند، افزود: متاسفانه رسانه های خارجی از هر فرصتی به ویژه احساسات و مطالبات کارگران برای دستیابی به اهداف پلید خود سو استفاده می کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش گفت: دستگاه قضایی نظارت جدی بر وضعیت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه دارد.

 18 نفر از کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضات اخیر دستگیر شده بودند که در چندین مرحله آزاد شدند.

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در اعتراض به پرداخت نشدن چهار ماه حقوق، حق بیمه و طبقه بندی مشاغل و نیز برای مطالبه بازگشت کارخانه به بخش دولتی به مدت 27 روز دست از کار کشیده بودند که از 11 آذر جاری با دریافت 2 ماه حقوق معوقه و وعده تحقق مطالباتشان سرکار بازگشتند.

امروز چهارشنبه سومین حقوق معوقه کارگران پرداخت شد و با این حساب کارگران همچنان یک ماه حقوق معوقه دارند.

حدود پنج هزار نفر از طریق فعالیت در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال استان خوزستان امرار معاش می کنند.

کشت و صنعت نیشکر هفت تپه قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

این شرکت با 24 هزار هکتار وسعت اراضی و کارخانه در 15 کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.

شرکت نیشکر هفت تپه یکی از بزرگترین کارخانه های استان خوزستان و کشور است که نقش مهمی در تولید، اشتغال و کشاورزی منطقه دارد.