۰ نفر

کشف نسل جدید از انسان‌ها +تصاویر

۲۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۲
کد خبر: 321092
کشف نسل جدید از انسان‌ها +تصاویر

باقیمانده های استرالوپیته سین ها در آفریقای جنوبی کشف شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین، نشریه علمی«بیورکسیو» اعلام کرد، گروه بین المللی دانشمندان ثابت کردند که باقیمانده میمون های آدم نمایی که در غار «استرک فونتین» یافت شدند به نوع جدید استرالوپیته سین اختصاص دارند.

غارهای استرک‌فونتَین Sterkfonteingrotte))به معنی چشمهٔ قوی، مجموعه‌ای از غارهای آهکی است که مورد توجه ویژهٔ  محققان دیرینه-انسان‌شناس قرار دارد. این مجموعه در  حدود 40 کیلومتری شمال غرب ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی واقع شده‌است.

استرک‌فونتین یک میراث ملی آفریقای جنوبی است. مجموعهٔ غارهای استرک‌فونتین زیستگاه شمار بزرگی از گونه‌های وحشی آفریقایی است. تعداد زیادی از باقیمانده‌های بشری انسان‌های اولیه در چند دههٔ گذشته در این سایت پیدا شده‌است. این باقی‌مانده‌ها به جنوبی‌کپی (استرالوپیتکوس)، انسان اولیه و پرامردم (پارانتروپوس) نسبت داده شده‌است.

باقیمانده استرالوپیته سین ها ابتدا در سال 1924 در آفریقای جنوبی یافت شدند. این نوع میمون های آدم نمای بزرگسال را در سال 1936  در غارهای استرک‌فونتَین کشف کردند.

انسان اولیه

انسان اولیه

انسان اولیه

انسان اولیه

به گزارش اسپوتنیک، اواسط دهه 1990 میلادی، اسکلت تقریبا کامل StW 573 استرالوپیته سین کشف شد که از ویژگی های خاصی برخوردار بود. سن این موجود به 3 میلیون و 670 هزار سال می رسید که او را « لیلتل فوت» (پا کوچک) نامیدند.

به عقیده دانشمندان ویژگی های متفاوت این میمون آدم نما تأییدی بر آن است که این موجود نماینده  نوع جداگانه استرالوپیته سین و نه زیرنوع آفریقایی است.