۰ نفر

توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره خبر تجاوز به دانش آموزان

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 320738
 توضیحات سخنگوی قوه قضاییه درباره خبر تجاوز به دانش آموزان

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با اخبار آزار و اذیت کودکان در محیط مدارس و دفاع وزارت آموزش و پرورش از معلمان و ورود قوه قضائیه بصورت ویژه گفت: اذیت و آزار کسی که توان دفاع ندارد قبح بیشتری نسبت به سایر موارد دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با اخبار آزار و اذیت کودکان در محیط مدارس و دفاع وزارت آموزش و پرورش از معلمان و ورود قوه قضائیه بصورت ویژه گفت: اذیت و آزار کسی که توان دفاع ندارد قبح بیشتری نسبت به سایر موارد دارد. برای مثال کودک، پیرزن یا همسری که در خانه قرار گرفته و فشارها را تحمل می‌کند و نمی‌خواهد زندگی را رها کند. طبیعی است که باید همه مسائل حمایتی تشدید شود بنابراین این موارد باید از جنبه‌های مختلف مورد حمایت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید بدانیم نباید کاری کنیم افشای همین مساله ظلمی به آن خانواده و بچه بشود. شاید کسی حرفی را بزند که بدون بررسی مطرح شود که هم اشاعه فحشا است و هم آبروی آن خوانواده از بین می‌رود. باید دید آیا این مساله به مصلحت آن کودک است یا خیر. فکر نکنیم که حمایت می‌کنیم. همچنین نکته بعدی این است که در این موارد قوه قضائیه خواسته اینها بصورت فوق‌العاده بررسی شود. گاهی اصلا اتفاقی نیفتاده و در جامعه مطرح می‌شود ما و رسانه‌ها هستیم که این را شایع می‌کنیم.

اژه‌ای تاکید کرد: اگر این مساله اتفاق هم افتاده باشد گاهی قابل اثبات نیست. این جرم در ملا عام که صورت نمی‌گیرد. شما توجه کنید که چگونه اطلا‌ع‌رسانی می‌کنیم گاهی نحوه دفاع ما سبب می‌شود طرف جری شود. ممکن است بگویند اگر افشا نکنیم، پیگیری نمی‌کنند یا فرد دوباره تکرار می‌کند. آیا برای همه این‌ها راه حلی وجود دارد؟ در اکثر مواقع فضاسازی سبب بازدارندگی نمی‌شود و ضررهایی برای جامعه ایجاد می‌کند. مثلا در اصفهان نه خود طرف مدعی عمل جنسی است و نه پزشکی قانونی چنین چیزی را تایید کرده است.

وی افزود:‌ من شنیده‌ام برخی از خانواده‌ها می‌خواهند که شکایت کنند. گاهی همان معاینه کودک در پزشکی قانونی خردکننده است. گاهی شاکی خصوصی هم وجود ندارد. من خواهش می‌کنم مردم و رسانه‌ها و دلسوزان ببینند چه طریقی را در پیش بگیرند. کسی که می‌تواند کمک کند قوه قضائیه و نیروی انتظامی استقبال می‌کنند. هروقت هم خبری رسیده قوه قضائیه به سرعت وارد شده و خارج از نوبت هم رسیدگی کرده است. الان قانون در این رابطه ضعیف نیست و اگر اثبات شود از اعدام که بالاتر نیست.