۰ نفر

رونمایی از پهپاد بدون سکان ایرانی +عکس

۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 320590
رونمایی از پهپاد بدون سکان ایرانی +عکس

پهپاد بدون سکان VCTU۱۳۳ که در واحد‌های اطلاعاتی و عملیاتی نیرو‌های مسلح و همچنین واحد‌های جنگال پدافندی، کاربرد دارند، امروز رونمایی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، امروز با حضور سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر «حسین باقری» معاون علمی پژوهشی ستادکل نیرو‌های مسلح و سردار «محمدجواد زاده کمند» معاون نیروی انسانی ستادکل نیرو‌های مسلح، از ۴ دستاورد سازمان بسیج علمی رونمایی شد.

یکی از این دستاورد‌های رونمایی شده، پهپاد بدون سکان VCTU ۱۳۳ بود. در این پهپاد بر خلاف پهپاد‌های مرسوم که پایداری و کنترل از طریق سکان‌ها و سطوح کنترلی انجام می‌شود، هدایت و جهت گیری پهپاد با استفاده از موتور‌ها صورت می‌گیرد.

11

به گفته سازندگان این طرح، موتور‌های این پهپاد داری قابلیت تغییر زاویه و سرعت هستند و نوع عمود پرواز آن نیز به زودی ساخته خواهد شد.

شناسایی در مسافت‌های طولانی، حمل و بکارگیری سیستم جنگ الکترونیک رادار هوایی و همچین پشتیبانی واحد‌های رزم هوایی از کاربرد‌های این پهپاد هستند.

محصول بعدی رونمایی شده امروز، ماده شیمیایی «نیترات باریم» بود که در صنایع نظامی و آتش‌نشانی کاربرد دارد. این ماده تا پیش از این وارداتی بوده، اما امروز محققان بسیجی کشورمان موفق به تولید آن شده اند.

سومین محصول رونمایی شده امروز، تولید فراورده گیاهی «بامبو» به دست محققان جوان بسیجی استان گیلان بود. این محصول یک منبع غذایی فراسودمند و ارگانیک است که حا‌وی ۱۷ نوع آنزیم و ۱۰ عنصر سودمند معدنی است.

آخرین دستاورد جدیدی که هم در این نمایشگاه رونمایی شد «کتاب کاربرد پلاسما در صنعت هوافضا» بود. این کتاب به حمایت مرکز پلاسما و لیزر سازمان بسیج علمی پژوهشی و توسط مهدی رحیمی و پوریا رضاپور تدوین شده است.