۰ نفر

آغاز بارش‌ها در غرب کشور از فردا

۱۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۰
کد خبر: 319421
 آغاز بارش‌ها در غرب کشور از فردا

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید از شمال و شمال غرب به کشور دور جدید بارش ها در این مناطق از فردا بعدازظهر ( چهارشنبه ) آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: امروز و فردا شهرهای صنعتی و پر جمعیت مانند تهران ، کرج ، اصفهان و اراک افزایش آلاینده های جوی را خواهند داشت اما چهارشنبه بعدازظهر سامانه بارشی از سمت شمال و شمال غرب وارد کشور می شود و بارش ها در این مناطق آغاز می شود.

وی با بیان اینکه پنج شنبه تمام نیمه غربی کشور بارندگی خواهد داشت گفت: در نقاط سردسیر و کوهستانی شمال غرب و غرب ، نقاط سردسیر واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش ها به صورت برف خواهد بود.

گودرزی اظهار داشت: پنجشنبه شدت بارش در خوزستان ، ایلام ، لرستان ، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلیویه و بویراحمد، کردستان ، کرمانشاه ، مرکز و غرب اصفهان خواهد بود که آبگرفتگی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها نیز در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین پنجشنبه غرب خلیج فارس به علت رشد ابرهای همرفتی، بارش شدید و توفانی شدن را به همراه خواهد داشت. جمعه این سامانه بارشی در قسمت هایی از مرکز ، شمال شرق و بخش هایی ار جنوب شرق فعال است شنبه نیز این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

کارشناس پیش بینی سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز و فردا غبار محلی خواهد داشت اما از فردا ناپایداری ها به تهران می رسد و افزایش ابر را به دنبال دارد که پنجشنبه در تهران شاهد بارش باران خواهیم بود. بیشینه دمای دیروز تهران 16 درجه بود که امروز به 15 درجه می رسد ،کمینه امروز صبح نیز 4 درجه بود.

گودرزی گفت:میناب و رودان با 32 درجه و کوهرنگ، سراب 7 درجه زیر صفر ، خلخال و ورزقان 6 درجه زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاطط کشور بودند.