۰ نفر

هوای شهرهای پرجمعیت آلوده می‌شود

۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۹:۳۹
کد خبر: 318881
هوای شهرهای پرجمعیت آلوده می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به غلظت آلاینده‌ها در شهرهای پرجمعیت و صنعتی از دوازدهم تا چهاردهم آذرماه، از ورود سامانه بارشی جدید به غرب کشور و بارش در این منطقه از روز چهارشنبه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه شرایط جوی کشور را طی روزهای آینده پیش‌بینی کرد و گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور، امروز (یکشنبه ۱۱آذرماه) بارش پراکنده در برخی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد که تا ظهر امروز بارش در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و دامنه‌های زاگرس قطع می‌شود.

وی تاکید کرد: فردا (دوشنبه ۱۲ آذرماه) بارش پراکنده از سواحل خزر و خراسان شمالی رخ می‌دهد و سپس سامانه بارشی از شمال شرق خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که از فردا تا روز چهارشنبه (۱۲ تا ۱۴ آذرماه) آسمان صاف و هوا پایدار خواهد بود، گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی پیش‌بینی می‌شود که به تدریج در روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب، بارش در نیمه غربی کشور آغاز می‌شود.

وظیفه در پایان اظهار کرد: فردا (دوشنبه ۱۲ آذرماه) آسمان تهران صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای ۱۵ و هشت درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز سه‌شنبه (۱۳ آذرماه) صاف همراه با غبار صبحگاهی با بیشترین و کمترین دمای ۱۵ و هفت درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.