۰ نفر

بطحائی: صدای نسل نوجوان شنیده نمی‌شود

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 318681
بطحائی: صدای نسل نوجوان شنیده نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از مهترین عوامل تهدید کننده گفت وگوی بین نسلی، گسترش بی‌حد و حصر فضای مجازی است گفت: مهمترین عامل گفت‌وگوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان باید شنیده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سیدمحمد بطحایی در نشست گفت‌وگوی بین نسلی که در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه امروز و در این نشست دغدغه‌های دانش آموزان را شنیدم که بسیار عالمانه بود گفت: شاید هیچ زمانی مثل امروز نیازمند یک فضای گفتمانی بین نسلی نبوده‌ایم.

وی افزود: هدف از گفت وگوی بین نسلی به معنای الگوپذیری صرف نیست و نباید به این معنا باشد که حتما باید نوع رفتار و گفت وگوی شما همانند پدرانتان باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پشتوانه فرهنگی غنی و دیرینه که می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار بگیرد اظهار کرد: موانعی در پیش رو وجود دارد که باعث می‌شود گفت و گو شکل نگیرد. به عنوان مثال سن ازدواج بالاتر رفته و اختلاف سنی میان والدین و فرزندان زیاد شده و آمار خانوار تک فرزندی بالا رفته است.

بطحایی ادامه داد: پدر خانواده همه انرژی‌اش را برای تامین معاش و افزایش رفاه و آسایش خانواده‌اش می‌گذارد و این هم از موانع است. از مهترین عوامل تهدید کننده گفت وگوی بین نسلی، گسترش بی‌حد و حصر فضای مجازی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مهمترین عامل گفت‌وگوی بین نسلی این است که صدای نوجوانان باید شنیده شود تاکید کرد: اکنون این گونه نیست و درک ما از فرزندانمان درک درستی نیست. درک نوجوانان هم از والدینشان با واقعیت فاصله دارد. با گفت وگو می‌توان این درک متقابل را افزایش داد.

وی افزود: هدف از آموزش دانش آموز فقط حافظه محوری نیست. آنقدر حجم و محتوای آموزشی را بالا برده‌ایم که جایی برای افزایش مهارت های ارتباطی در سبد یادگیری دانش آموزان باقی نمانده است.

بطحایی با بیان اینکه واجبتر از لگاریتم و هندسه مسائل دیگری برای دانش آموزان مطرح است و باید نیازهای آنان دیده شود عنوان کرد: رئیس جمهور در زنگ مهر امسال از دانش آموزان خواست که کتب درسی را نقد کنند. باید این نقدها شنیده شود. ما پلتفورم "سینا" را راه اندازی کردیم که والدین و دانش آموزان بتدریج عضو آن می‌شوند. از مسئول این پلتفورم می‌خواهم امکان گفت وگوی بین نسلی را هم در این تلویزیون تعاملی فراهم کند.