۰ نفر

حاشیه نشینی، گریبانگیر نگین توسعه شرق کشور

۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۸:۵۹
کد خبر: 318611
حاشیه نشینی، گریبانگیر نگین توسعه شرق کشور

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: چابهار "نگین توسعه شرق کشور" نام گرفته و در حال حاضر پروژه‌های بسیار مهمی در این بندر بین‌المللی در حال اجراست، اما این منطقه با پتانسیل های قوی دارای حاشیه نشینی بسیاری است.

به گزارش اقتصاددآنلای‌ن به نقل از ایسنا، ایران نژاد  افزود: کسانی که در حاشیه شهر چابهار زندگی می‌کنند، زیر خط فقرند.

به گفته وی، مشکل دیگری هم در ساماندهی حاشیه‌ شهر چابهار وجود دارد، چرا که از 330 هکتار مناطق حاشیه‌نشین، 220 هکتار در طرح ساماندهی آمده‌اند و بقیه هنوز در طرح نیستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس بیان کرد: در بین استان‌های کشور استان سیستان و بلوچستان پایین‌ترین رتبه را در برخورداری از شاخص‌ها ‌و متأسفانه در حاشیه‌نشینی بالاترین رتبه کشور ‌دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار، 63 درصد جمعیت چابهار در حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند، گفت:خشکسالی‌های پی در پی و توجه نداشتن جدی به این موضوع مهمترین عامل حاشیه‌نشینی در چابهار است.

ایران نژاد گفت: نصف جمعیت شهر چابهار حاشیه‌نشین هستند و این بندر بالاترین نرخ حاشیه نشینی نسبت به جمعیت را در کشور دارد.

نماینده مردم چابهار در مجلس افزود: حاشیه‌نشینی سد راه توسعه سواحل مکران است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند اقداماتی تاکنون از سوی برخی دستگاه انجام‌شده اما با وسعت کار همخوانی ندارد؛ چرا که با شهری مواجه ھستیم که نیمی از آن به‌صورت غیررسمی شکل‌گرفته است که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.