۰ نفر

ضوابط ثبت‌نام در آزمون دکتری۹۸

۷ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 318199
ضوابط ثبت‌نام در آزمون دکتری۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به فرصت ثبت‌نام در آزمون دکتری ۹۸ تا روز دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ گفت: این آزمون روز جمعه سوم اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین توکلی اظهار کرد:‌ثبت نام برای شرکت در آزمون دکتری سال 98 دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد و موسسات غیردولتی از دیروز سه‌شنبه 6 آذر آغاز و تا روز دوشنبه 12 آذر 97 ادامه دارد.

وی افزود: هریک از دواطلبان بعد از مطالعه دقیق دفترچه راهنما، تنها رشته امتحانی خود را متناسب با عنوان کارشناسی ارشد انتخاب و ضمن ثبت‌نام برای این رشته در آزمون آن شرکت کنند.

توکلی گفت:‌داوطلبان باید تمام ضوابطی که در دفترچه راهنمای ثبت‌نام اعلام شده است را مدنظر قرار دهند و با آگاهی کامل نسبت به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: داوطلب باید وجه ثبت‌نام را به مبلغ 60 هزار تومان به صورت اینترنتی پرداخت کند همچنین همانند سال‌های گذشته از طریق پیام کوتاه تمام فرایند آزمون را اطلاع‌رسانی می‌کنیم و اگر داوطلبی علاقه‌مند به آن است باید هنگام ثبت‌نام آن را اعلام و مبلغ مورد نظر آن را هم واریز کند.

وی با اشاره به اینکه هر سال برای پرداخت وجه ثبت‌نام آزمون برآورد هزینه می‌کنیم که باید در هیئت دولت تصویب و به ما ابلاغ شود، عنوان کرد: برای امسال منتظر ابلاغ دولت هستیم و اگر رقم ثبت‌نام در آزمون دکتری 98 افزایش پیدا کرد و بیشتر از مبلغ فعلی بود آن را اعلام خواهیم کرد و داوطلب باید مابه‌التفاوت آن را واریز کند.

توکلی بیان کرد:‌ با توجه به برنامه زمانی پیش‌بینی شده کارت ورود به جلسه آزمون از روز 30 بهمن بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید از 30 بهمن تا دوم اسفند 97 با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند. آزمون دکتری سال 98 در هفت گروه آموزشی و 245 کدرشته امتحانی روز جمعه سوم اسفند 97 برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش در پایان گفت: سوالات استعداد تحصیلی و زبان برای تمام داوطلبان مشترک است و در بحث دروس تخصصی سوالات از مجموعه دروس تخصصی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی می‌شود که دروس اختصاصی دارای ضریب 4 و عمومی دارای ضریب یک است همچنین منابع آزمون دکترای سال 98 نسبت به گذشته تغییری نکرده است.