۰ نفر

خوشرو در دیدار با گوترش:

جامعه جهانی باید در مقابل اقدامات خودسرانه آمریکا ایستادگی کند

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۰۴
کد خبر: 315348
جامعه جهانی باید در مقابل اقدامات خودسرانه آمریکا ایستادگی کند

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل این سازمان گفت: سابقه ندارد یک عضو دائم شورای امنیت بقیه اعضای سازمان ملل را به دلیل پایبندی به قطعنامه‌های شورا مجازات کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پایان ماموریت خود روز جمعه با دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش ملاقات کرد. در این ملاقات مسائل مهم بین المللی و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. خوشرو از دبیرکل خواست نسبت به قانونگریزی و اعمال تحریم بر ضد ایران موضع گیری کند.

وی با تشریح خروج یک جانبه آمریکا از برجام و تهدید کشورهای عضو در همکاری با ایران، گفت: در تاریخ سازمان ملل سابقه نداشته است که یک عضو دائم شورای امنیت بقیه اعضای سازمان ملل را به دلیل پایبندی به قطعنامه‌های شورا مجازات کند. جامعه جهانی باید در مقابل این اقدامات خودسرانه و فراقانونی ایستادگی کند.

وی همچنین حملات سعودیها در یمن را  فاجعه عمیق انسانی خواند و خواستار پایان دادن به این جنگ خانمانسوز و آغاز مصالحه سیاسی بین طرفهای در گیر در یمن شد.

گوترش در پاسخ به لزوم چند جانبه گرایی در برابر چالش های جهانی تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد جنگ در یمن بزودی خاتمه یابد تا از این فاجعه انسانی هر چه زودتر جلوگیری شود.

در پایان خوشرو تابلو فرش تصویر گوترش را که با هنرنمایی هنرمندان ایرانی بافته شده بود به وی تقدیم کرد تا در نمایشگاه ثابت سازمان ملل متحد مورد بازدید همگان قرار گیرد.

گوترش به عمق و گستره فرهنگ ایران اشاره کرد و شعر و نقاشی ، معماری و فرش بافی ایران را مورد ستایش قرار داد.

خوشرو در این دیدار با دبیرکل خداحافظی کرد و اظهار داشت با توجه به اصلاحیه جدید قانون بازنشستگی ماموریت وی در بیست و ششم آبان ماه پایان می یابد.