۰ نفر

وزیر امنیت سایبری ژاپن نمی‌تواند با رایانه کار کند

۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۳
کد خبر: 315301
وزیر امنیت سایبری ژاپن نمی‌تواند با رایانه کار کند

اظهارات وزیر امنیت سایبری ژاپن مبنی بر اینکه تا حالا از رایانه استفاده نکرده به یکی از جنجالی‌ترین مباحث در جامعه ژاپن و کابینه این کشور تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یوشیتاکا ساکورادا 68 ساله که یکی از اصلی ترین وظایفش نظارت بر امنیت سایبری در این کشور بخصوص برای بازی های المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو است از هم اکنون در معرض انتقادهای گسترده به دلیل این اظهار نظر قرار گرفته است.

گزارش حاکی است که او در یکی از اظهارات جنجال برانگیز گفته که هرگز از رایانه استفاده نکرده البته او پس از اینکه موجی از انتقادها را متوجه خود کرد، مدعی شد که در مواقعی که در اداره بوده از رایانه استفاده می کرده است.

ظاهرا او این سخنان را در یک کمیته پارلمانی و در جمع شماری از نمایندگان مجلس ژاپن در روز چهارشنبه عنوان کرده و شماری از نمایندگان همان زمان این گفته ها را شرم آور توصیف کرده اند.

وی امروز جمعه پس از آنکه مورد انتقادهای گسترده قرار گرفت در مصاحبه با خبرنگاران ژاپنی تلاش کرد تا موضوع را به نحوی کمرنگ جلوه دهد و گفت که مقصودش این بوده که در منزل و در مواقع غیرکاری از رایانه استفاده نمی کند.

این وزیر که بتازگی به کابینه شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ملحق شده است وزارتخانه ای را زیر نظر دارد که باید این کشور را از لحاظ امنیت سایبری و فضای مجازی برای المپیک 2020 میلادی آماده کند و گفته شده که برای 22 سال در پارلمان بوده ولی هرگز پست کابینه نداشته است.

وی در نشست کمیته پارلمانی یک اشتباه دیگر نیز مرتکب شد زمانی که بجای رقم یک میلیارد و 320 میلیون دلار هزینه برگزاری المپیک توکیو گفت که این بازی ها برای ژاپن 13 دلار و 20 سنت هزینه خواهد داشت.