۰ نفر

ورود سامانه جدید و احتمال آبگرفتگی معابر در دامنه های زاگرس

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۴
کد خبر: 314501
ورود سامانه جدید و احتمال آبگرفتگی معابر در دامنه های زاگرس

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود که با فعالیت آن احتمال آبگرفتگی معابر در دامنه های زاگرس وجود دارد بنابراین زنبورداران و عشایر به ویژه در جنوب کشور مراقب باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ مسعود حقیقت روز سه شنبه  افزود: سامانه بارشی که در حال حاضر در کشور فعال است امروز نیز در سواحل خزر، دامنه های جنوبی البرز، بخش هایی از مرکز و غرب کشور تداوم دارد و از بعد از ظهر امروز در غرب و شمال غرب از میزان بارش ها و فعالیت آن کاسته می شود.

وی اظهار داشت: امروز بعدازظهر فقط برای مناطقی از شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است و از بعد ازظهر فردا سامانه بارشی جدیدی از سمت غرب و جنوب غرب وارد کشور می شود که ابتدا برای مناطق غربی ، جنوب غرب و سپس در دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی و از اواخر وقت فردا در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس بارش باران را انتظارداریم.

حقیقت ادامه داد: با ورود این سامانه در روز چهارشنبه، رگبار و رعد و برق در استان های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب کشور و دامنه های زاگرس خواهیم داشت و بارش در این مناطق شدت می گیرد که می تواند منجر به آبگرفتگی معابر شود.

به گفته وی، همچنین فردا بارندگی در سواحل خزر ادامه دارد.

حقیقت گفت: این سامانه روز پنج شنبه علاوه بر مناطق مذکور به مناطق مرکزی کشور نیز گسترش خواهد یافت و شدت بارش ها در این روز در جنوب غرب و بخش هایی از مرکز خواهد بود.

وی افزود: امروز و فردا در مناطق مرتفع البرز و زاگرس بارش به شکل برف خواهد بود.

*** وضعیت هوای تهران / گرمترین و سردترین نقاط کشور

مدیر کل پایش سازمان هواشناسی افزود: بیشینه دمای دیروز تهران 12 درجه بود که امروز به 11 ، فردا 10 و پس فردا به 11درجه می رسد، کمینه امروز صبح پایتخت نیز 9 درجه بود؛ همچنین انتظار می رود هوای پایتخت در سه روز آینده بارانی و سرد باشد.

حقیقت گفت: بشاگرد و عسلویه در استان هرمزگان با 31 درجه و چادگان و خوانسار در غرب اصفهان با دمای منفی 1 گرمترین و سردترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.