۰ نفر

ویروسی که در تلویزیون مشغول رشد است

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۴:۲۳
کد خبر: 314471
ویروسی که در تلویزیون مشغول رشد است

نادر طالب‌زاده حضور اسپانسرها در تلویزیون را نوعی دستپاچگی این رسانه دانست و به تحلیل این موضوع پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نادر طالب‌زاده درباره حضور اسپانسرها در تلویزیون و اسپانسرمحور شدن برنامه‌ها عنوان کرد: زمانی که به بحران می خورید نوعی دستپاچگی پیش می آید و اکنون صداوسیما به دلیل نبود بودجه دچار نوعی دستپاچگی شده و سراغ اسپانسرها رفته است.

وی ادامه داد: با پول همه کار می شود انجام داد اما شما با برخی کارها، معماری اهداف انقلاب را بهم می ریزید و رسانه با آوردن برخی از این اسپانسرها پتانسیلی برای این کار دارد. طالب زاده با اشاره به مسئولان صداوسیما بیان کرد: من می دانم خیلی از کسانی که در راس کار در صداوسیما حضور دارند یا از نیروهای قدیمی هستند که برخی از آنها چندان حوصله ای ندارند و یا فلسفه ای ندارند. اکنون بسیاری از اهداف انقلاب مثل حمایت از مستضعفان، عادل بودن و... خیلی کمرنگ شده است.

این مجری و مستندساز با اشاره به حضور افراد ناآگاه در تلویزیون که به دلیل نبود بودجه سراغ اسپانسرها می روند، عنوان کرد: افرادی هستند که ارزش های اصلی را به پول می فروشند درحالیکه ما معتقد هستیم تلویزیون باید دانشگاه باشد ولی اکنون اینطور نیست.

وی با اشاره به رویکرد سلبریتی‌محور شدن تلویزیون در نتیجه حضور اسپانسرها گفت: مدیرانی که در صداوسیما می بینیم همه عالی هستند اما در درازمدت می بینیم اهداف خود این رسانه محقق نمی شود و به قول شما سراغ سلبریتی ها می روند. این سلبریتی محور بودن خودش برای صداوسیمای ما یک جوک است چون فرهنگ ما فرهنگ هالیوود و آمریکا نیست، حتی سلبریتی های هالیوود خیلی سیاسی تر هستند. با این حال این سلبریتی محور بودن در تلویزیون ویروسی است که مشغول رشد است و خود مدیران هستند که این رویکرد را تشویق می کنند.

این نویسنده و پژوهشگر در پایان با اشاره به رویکرد تلویزیون در دعوت از سلبریتی ها اظهار کرد: باید بگذارند این افراد در همان حوزه هایی که هستند کار خودشان را انجام دهند. چرا اینها را به رسانه ملی وارد می کنیم تا حرف های دیگری بزنند، اینها به اهداف انقلاب کاری ندارند. برخی از اینها در خلوت خودشان به اهداف انقلاب می خندند پس نباید از اینها استفاده کرد.