۰ نفر

تسهیلات جدید رزمندگی به کارکنان دولت در مناطق امنیتی

۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۳۴
کد خبر: 313667
تسهیلات جدید رزمندگی به کارکنان دولت در مناطق امنیتی

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از محاسبه ۵۰ درصد از طول مدت خدمت کارکنان دولتی در مناطق امنیتی جنگ تحمیلی به عنوان سابقه رزمندگی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی دراین‌باره گفت: طبق مقررات سند راهبردی رزمندگان، مدت فعالیت کارکنان دولت که در زمان جنگ تحمیلی برای انجام وظایف سازمانی خود در مناطق و شهرهای جنگی خدمت کرده اند به عنوان سابقه جبهه محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات شامل کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر در دوران دفاع مقدس نمی شد، گفت: با توجه به تقاضاهای کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر و به منظور ارج گذاری به خدمت کارکنان دولت مستقر در مناطق امنیتی درگیر در زمان جنگ با تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح، در اجرای مصوبه ۵۱۷۰۰ هیت وزیران، ۵۰ درصد خدمت کارکنان دولت در مناطق امنیتی درگیر در زمان جنگ به عنوان سابقه جبهه محاسبه شد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این مناطق فقط بعضی از شهرهای شمالغرب کشور یعنی تعدادی از شهرهای آذربایجان و کردستان و کرمانشاه را شامل می‌شود، گفت: متقاضیان باید به وزارتخانه و سازمان مربوط مراجعه و پرونده خود را تکمیل و از طریق وزارت یا سازمان به سازمان بسیج مستضعفین ارسال کنند.

کمالی با بیان اینکه این افراد نباید مستقیما به بسیج یا نیروهای مسلح مراجعه کنند، اظهارکرد: این مقررات جدید اجرایی شده و بر اساس آن تمامی تسهیلات و خدماتی که به رزمندگان مناطق عملیاتی داده می شود به این دسته از کارکنان دولت در مناطق امنیتی نیز اعطا خواهد شد به عنوان مثال اگر فردی سی ماه در مناطق امنیتی در دوران جنگ خدمت کرده باشد می تواند معادل ۵۰ درصد این مدت یعنی ۱۵ ماه برای فرزند خود کسر خدمت رزمندگی دریافت کند.