۰ نفر

ورود سامانه بارشی از غرب کشور

5 استان منتظر سیل باشند

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۹:۵۷
کد خبر: 312393
5 استان منتظر سیل باشند

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای در خصوص ورود سامانه بارشی از غرب کشور و احتمال آب‌گرفتگی و سیل در این مناطق هشدار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بنابر تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، اواخر وقت امروز سامانه بارشی از جنوب غرب به تدریج وارد کشور می‌‌‌‌شود که فعالیت این سامانه برای فردا در استان‌‌‌‌های واقع در نوار غربی کشور به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده می‌‌‌‌باشد. روز دوشنبه و سه شنبه فعالیت این سامانه روی نیمه‌‌‌غربی کشور تشدید خواهد شد. از این رو وضعیت هوا طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به شرح ذیل خواهد بود:

یکشنبه: بارش باران در استان‌‌‌‌ آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان از بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد وخاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا در استان خوزستان

دوشنبه: بارش شدید باران همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی و احتمال وقوع سیلاب در استان‌‌‌‌های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و بوشهر بارش باران همراه با آب‌گرفتگی معابر عمومی در استان‌‌‌‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان. از این رو توصیه می‌‌‌شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود. اطلاعات بیشتر در این خصوص در اطلاعیه‌‌‌های بعدی ارائه خواهد شد.

همچنین براساس نقشه‌های هواشناسی امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و در روز یکشنبه تمام مناطق خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود که ارتفاع موج در برخی مناطق به حدود یک و نیم متر خواهد رسید. همچنین روز دوشنبه در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار باران و افزایش ارتفاع موج تا حدود یک متر پیش‌بینی می‌شود.

از این‌رو توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به عمل آید و از بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.