۰ نفر

با استقبال خوب مخاطبان؛

"نمایش‌نامه ناصر سعید طهرانی" به چاپ دوم رسید

۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۳۸
کد خبر: 311166
"نمایش‌نامه ناصر سعید طهرانی" به چاپ دوم رسید

نمایش‌نامه ناصر سعید طهرانی، نوشته محمود احدی نیا به چاپ دوم رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، این نمایش نامه داستان یک خانواده که درصدد گرفتن مهجوریت برای پدر خانواده هستند را روایت می‌کند.

محمود احدی نیا از فارغ التحصیلان تئاتر دانشگاه تهران است که تاکنون موفق به کسب جایزه های بسیاری در عرصه نویسندگی شده است.

 همچنین جایزه  استاد اکبر رادی و تندیس بهترین نمایش نامه از جشنواره تیاتر دانشگاهی  و نامزدی بهترین  نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر را نیز در کارنامه خود دارد.

البته احدی نیا در زمینه فیلم سازی نیز موفق بوده و دو فیلم کوتاه «تعطیلات» و «داستان یک زمستان» را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است مقدمه  این نمایش نامه را نغمه ثمینی نویسنده و مدرس دانشگاه به رشته تحریر در اورده است و محمود احدی نیا در هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی تندیس بهترین نمایشنامه را نیز اخذ کرده است. همچنین این نمایش نامه برای اولین بار در سال1393 در تماشاخانه  ایرانشهر روی صحنه رفته است.

نویسنده  سریال شهرزاد در مقدمه  نمایش نامه می‌نویسد:

«جذاب‌ترین مؤلفه‌ نمایشنامه شخصیت‌ها هستند که بالقوه جان دارند و متمایز از یکدیگر و روی صحنه می‌توانند ‌باورپذیر باشند. به یاد می‌آورم نخستین‌بار که اجرای نمایشنامه را در سالن کوچک دانشکده‌ هنرهای زیبا دیدم، احساس کردم میان آدم‌هایی واقعی اسیر شده‌ام که خفقان زندگی تیره‌شان، به نفس تماشاگر منتقل می‌شود.

نمایشنامه‌های منسوب به واقع‌گرایی نقطه‌ درد را در بطن جامعه به‌صراحت بیان می‌کنند و به‌صراحت تغییر می‌خواهند. نویسنده خودش را پس پشت واقعیت گم و پنهان می‌کند، خودنمایی روایی نمی‌کند، خودنمایی داستانی نمی‌کند و پاره‌ای از زندگی را انتخاب می‌کند و پیش رویمان می‌گذارد. با این تعییر تا زمانی‌که درد هست و نیاز به تغییر، نمایشنامه‌های واقع‌گرا «از مد افتاده» نمی‌شوند. نشانه‌اش نمایشنامه‌نویسان جوانی است که در نخستین نمایشنامه‌های خود این شیوه را برای نوشتن برگزیده‌اند.

نمونه‌اش نمایشنامه‌ ناصرِ سعید‌طهرانی است که در ادامه‌ آن صدای متین و با تومأنینه‌، مثالی جوان و قابل تأمل است.»

گفتنی است نمایش نامه  جدید محمود احدی نیا تحت عنوان «بام» به زودی توسط انتشارات کیان افراز روانه بازار می‌شود.