۰ نفر

نقاشی هوش مصنوعی ۴۳۲هزار دلار فروش رفت +تصاویر

۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 310411
نقاشی هوش مصنوعی ۴۳۲هزار دلار فروش رفت +تصاویر

یکی از ۱۱ اثری که توسط هوش مصنوعی نقاشی شده است، امروز در یک حراجی معروف با وجود اینکه انتظار می‌رفت بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار فروخته شود، با قیمت ۴۳۲ هزار دلار فروخته شد.

به گزارش انگجت، یکی از نقاشی‌هایی که توسط هوش مصنوعی ساخته شده است با قیمت ۴۳۲ هزار دلار در حراج هنری کریستیز(Christie's) در نیویورک فروخته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این اثر که "پرتره ادموند بلامی" نامیده می‌شود، اولین اثر هنری است که توسط هوش مصنوعی به طور کامل کشیده شده و برای فروش در حراجی بزرگ هنری ارائه شده است.

حراجی کریستیز یک بنگاه تجارت آثار هنری و یک خانه حراج اشیا هنری با شهرت جهانی است.

در حالی که انتظار می‌رفت این اثر بین ۷ تا ۱۰ هزار دلار فروخته شود با قیمت باورنکردنی ۴۳۲ هزار دلار به فروش رفت.

57768321

این نقاشی، حاصل کار یک نوع الگوریتم شناخته شده موسوم به "شبکه‌های تولیدی مخالف"(GANs) است که توسط یک گروه هنری فرانسوی به نام "Obvious" ساخته شد. "Obvious" نام گروهی است که چندی از هنرمندان فرانسوی در آن حضور دارند و توانسته‌اند با استفاده از هوش مصنوعی یک الگوریتم برای کشیدن نقاشی ایجاد کنند و تا کنون ۱۱ اثر را توسط هوش مصنوعی خلق کرده‌اند.

این گروه، الگوریتم را با یک مجموعه داده متشکل از حدود ۱۵ هزار پرتره نقاشی شده بین قرن‌های ۱۴ تا ۲۰ میلادی تغذیه کردند. بخش تولیدی الگوریتم با استفاده از درک خود از آثار هنری، شروع به خلق تصاویر خود کرد.

بخش دیگری از این سیستم به نام "تمیز دهنده"(Discrimator)، با تعیین تفاوت بین هنر انسان و هنر تولید شده توسط قسمت تولیدی ایفای نقش می‌کند. این روند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که تمیز دهنده دیگر تفاوتی حس نکند. در این حالت بود که مجموعه هنری متقاعد شد که کار هوش مصنوعی به اندازه کافی برای فروش آثار تولیدی خوب شده است.

"پرتره ادموند بلامی" یکی از ۱۱ اثر موجود در مجموعه پرتره‌های افراد غیر حقیقی است که هیچ‌گاه وجود نداشته‌اند و تنها توسط هوش مصنوعی ایجاد شده‌اند.

57768322

این گروه هنری، پرتره دیگر خود را با قیمت ۱۰ هزار یورو روی وبسایت خود به فروش گذاشته است، در حالی که ممکن است بعد از این حراج باورنکردنی، روی قیمت‌گذاری این اثر تجدید نظر کنند.