۰ نفر

هواشناسی هشدار داد؛

توفان و سیل در مسیر کاروان‌های زیارتی

۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۲۳
کد خبر: 310228
توفان و سیل در مسیر کاروان‌های زیارتی

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا در مناطقی از کشور از جمله مسیر کاروان‌های زیارتی در غرب کشور توفان پیش‌بینی شده واحتمال سیلاب، شکستن درختان و آسیب به خطوط انتقال نیرو وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: طی امروز و روز جمعه وزش باد شدید در استانهای ساحلی دریای خزر و استان اردبیل، سرعت باد لحظه ای در برخی نقاط بخصوص برخی شهرهای اردبیل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. در این شرایط خیزش گردوخاک محلی و احتمال شکستن درختان و آسیب به خطوط انتقال نیرو وجود دارد.

احد وظیفه افزود: همچنین استانهای جنوب غرب تا شمال غرب شامل خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، همدان و زنجان و کشور عراق شامل شهرهای زیارتی و مسیر کاروانهای اربعین با وزش باد شدید و در برخی نقاط بخصوص در جنوبغرب و نوار غربی و عراق توام با خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود به همین دلیل استفاده از عینک‌های محافظ و ماسک تنفس برای حفظ سلامتی توصیه اکید می‌شود.  

وی تاکید کرد: در نوار غربی و جنوب غربی ایران شامل ایلام، کرماشاه و خوزستان و همچنین مسیر کاروانهای زیارتی در عراق طی بعد از ظهر امروز و روزجمعه گاهی با وقوع توفان تندری خواهد بود که پیامد آن باد شدید لحظه ای و تشدید خیزش گردوخاک و همچنین رگبار موقت باران خواهد بود.  

به گفته وی وقوع بارش باران و گاهی با رگبار و رعدوبرق ناشی از توفان تندری طی بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه در نوار غربی و جنوب غرب شامل استانهای کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان و مسیر کاروانهای زیارتی پیش‌بینی شده که در برخی نقاط به سبب شدت موقت بارش می‌تواند منجر به سیلاب محلی شود.  

وظیفه ادامه داد: هوای گرم در غرب، شمال غرب و نوار شمالی کشور تا ظهر جمعه تداوم داشته از بعدازظهر جمعه با نفوذ جریانهای سرد شمالی کاهش محسوس دما در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان و مرکزی حدود۷ تا ۱۰ درجه است ودر استانهای اردبیل، گیلان و مازندران حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه رخ خواهد داد.