۰ نفر

رئیس پلیس تهران بزرگ اعلام کرد:

احتمال تعویق یک‌ماهه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 309947
احتمال تعویق یک‌ماهه جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: به منظور ایجاد شرایط مناسب دریافت تاییدیه معاینه فنی خودروها، اجرای مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا و جریمه خودروهای فاقد معاینه حداقل دو تا چهار هفته به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سردار حسین رحیمی روز چهارشنبه افزود: با اجرای مرحله دوم طرح کاهش از روز گذشته (اول آبان) صف های طولانی مقابل مراکز معاینه فنی ایجاد شده و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است.

براساس برنامه قرار بود از اول آبان ماه جاری خودروهای فاقد معاینه فنی در قالب اجرای مرحله دوم طرح کاهش در همه نقاط شهر تهران جریمه شوند اما این مهم به این شکل اجرا نشد و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: ثبت تخلف خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های جدید مبادی ورودی و خروجی شهر تهران تا 2 هفته ارشادی شد و جریمه ای ندارد.

پیشتر و در قالب اجرای مرحله نخست طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) که از مهر سال 1395 آغاز شده خودروهای فاقد معاینه فنی درصورت ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک روزانه 50 هزارتومان جریمه می شوند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگر مصاحبه خود اظهارداشت: به دلیل آنکه مردم در فشار قرار گرفتند طی صحبت با شهرداری تهران مقرر شد اجرای مرحله دوم طرح کاهش به تعویق بیفتد تا مردم بتوانند به مراکز معاینه فنی مراجعه و نسبت به دریافت تأییدیه معاینه فنی اقدام کنند.

رحیمی تأکید کرد: ضمن اینکه برای من بسیار مهم است خودروهای سنگین بویژه آنها که از شب تا صبح در سطح شهر در حال تردد هستند نیز تأییدیه معاینه فنی دریافت کنند و در استیصال و فشار قرار نگیرند.

براساس اعلام مدیران شهری تعداد کل دوربین های طرح کاهش (محدوده زوج و فرد) اینک 368 دوربین است که با شروع فاز دوم طرح تمامی دوربین های راهنمایی و رانندگی شهر تهران به سیستم ثبت تخلف معاینه فنی مجهز می شوند.

محدوده زوج و فرد که خودروها براساس رقم آخر پلاکشان می توانند وارد آن شوند از شمال به بزرگراه همت، شرق بزرگراه امام علی(ع)، غرب نواب و از جنوب به بعثت محدود شده است.

محدوده طرح ترافیک اما مناطق مرکزی پایتخت را شامل می شود که تنها خودروهای دارای مجوز می توانند وارد آن شوند وگرنه جریمه خواهند شد.