۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

مشکلات اعتباری در زمینه توزیع شیر در مدارس

۲۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 307483
مشکلات اعتباری در زمینه توزیع شیر در مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر در مدارس متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هاله ای از ابهام است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی به حضور ۱۵۰ نماینده در مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان منتخب هر استان مشاوران مدیرکل نیز محسوب می شوند و ابلاغی را از مدیرکل استان دریافت می کنند. آنها نظرات خود را ارائه می کنند.
وی گفت: در طول ادوار مختلف مجلس نظرات راه گشایی داشته است که هم در کتب درسی و هم در برنامه های آموزشی و پرورشی مورد استفاده قرار گرفته است. مهم ترین ماموریت و هدف مجلس و این فرایند تمرین مهارت های اجتماعی و مهارت های تصمیم گیری است و این تمرین بیشتر نقش الگوبرداری و الگوسازی دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره نقش مجلس دانش آموزی در سند تحول گفت: یکی از مهم ترین وظایفی که این تشکل دارد توسعه متوازن تربیت در ساحت های شش گانه است. شالوده اصلی سند تحول این است که باید فرایند تربیت به گونه ای باشد که در تمام ساحت های شش گانه تربیت استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود و مسیر تربیت را طی کنند.

بطحایی در پاسخ به سوالی درباره سهمیه استخدام معلولان در آموزش و پرورش و عدم رعایت آن ادامه داد: در مواردی که تعداد متقاضی کمتر از سهمیه اختصاص یافته بوده است نمی توانستیم این استفاده را کنیم. یعنی جاهایی را داشتیم که تعداد متقاضیان کمتر از سهمیه بوده است در اینگونه موارد نتوانستیم کاملا ۳ درصد را اختصاص دهیم، اما در سایر مواردی که تعداد متقاضی به اندازه سهمیه بوده استفاده کردیم البته در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم تا بتوان این سهمیه را در سال های بعد ذخیره و به سرجمع اضافه کنیم.

بطحایی درباره توزیع شیر مدارس نیز گفت: شیر مدارس متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هاله ای از ابهام است.