۰ نفر

استاندار مازندران:

بارندگی اخیر مازندران در ۱۵۰ سال بی‌سابقه بود

۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۷
کد خبر: 305928
بارندگی اخیر مازندران در ۱۵۰ سال بی‌سابقه بود

استاندار مازندران گفت: بارندگی نسبت به دوره تناوبی یعنی ۱۵۰ سال قبل قابل مقایسه نبوده و حجم آب خیلی بالا بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی عصر امروز بعد از بازدید از خسارات سیل در تنکابن، اظهار کرد: بارندگی نسبت به دوره تناوبی یعنی ۱۵۰ سال قبل قابل مقایسه نبوده و حجم آب خیلی بالا بوده است.

وی افزود: در مازندران تلفات انسانی به‌‌دلیل جریان سیل به‌جز همان پنج موردی که به‌دلیل اتفاق و غفلت بوده تلفاتی نداشتیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه یکی از مسائل حائز اهمیت این است که مسیل‌ها، سردهنه‌ها و رودخانه‌های استان باید به‌صورت مرتب لایروبی شده و مسیرها باز شود، افزود: به‌دلیل مداخله و تداخل‌های مدیریتی در دوره گذشته این اقدامات به‌طریقی به تاخیر انداخته و یا به اندازه کافی صورت نگرفته است که امروزه به‌عنوان اقدام عملی ویژه در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی تصریح کرد: گام نخست در زمینه بحران بحث امداد و نجات است تا مردم کمتر آسیب ببینند و در مرحله بعد تاسیسات زیربنایی آسیب‌دیده باید احیا شوند.

وی یادآور شد: برخی از روستاها با مشکل قطعی آب، برق و گاز مواجه شوند که باید نسبت به رفع آن اقدام شود.

استاندار مازندران اظهار کرد: همچنین راه‌ها و  پل‌های استان دچار مشکل شدند به‌عنوان نمونه پل کمربندی نوشهر  باید قابل ترمیم نبوده و باید پل جدیدی احداث شود.

اسلامی ادامه داد: در شهرهای رامسر و تنکابن و سایر شهرها با مشکل خرابی پل‌ها مواجه شدیم که باید نسبت به ترمیم آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارت خانه به خانه توسط بنیاد مسکن در حال بررسی است که با برآورد دولت برای حمایت از مردم آسیب‌دیده تمهیدات لازم اندیشیده شود.