۰ نفر

رئیس اورژانس تهران عنوان کرد؛

ثبت روزانه 1200تماس مزاحم در اورژانس تهران

۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶
کد خبر: 305885
ثبت روزانه 1200تماس مزاحم در اورژانس تهران

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه ایستگاه‌های پرترافیک شهر تهران شناسایی شده‌اند از راه‌اندازی اورژانس ریلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران در نشست خبری که به مناسبت تشریح دستاوردهای سازمان اورژانس تهران برگزار شد،‌اظهار داشت: حدود یکسال قبل به اورژانس کشور ملحق شدیم و برنامه‌ریزی‌های زیادی را برای برطرف کردن مشکلات انجام دادیم به طوری که در یکسال گذشته کارهای خوبی در بخش ارائه خدمت و کمیت و کیفیت ناوگان عملیاتی اورژانس انجام شده است؛ همچنین تجهیزات مناسبی برای کنترل عفونت‌ها به ناوگان اورژانس اضافه شده است.

وی افزود: تعداد ماموریت‌های اورژانس حدود 35 درصد افزایش یافته و میزان رضایتمندی مردم از ارائه خدماتموتورلانس‌ها به 71 درصد و میزان رضایت از آمبولانس‌ها 83 درصد رسیده است که این موضوع نشان می‌دهد میزان رسیدن نیروهای اورژانس به بالین افراد افزایش یافته است. 

صابریان با بیان اینکه در سال گذشته 175 کد فعال در اورژانس تهران داشتیم توضیح داد: در حال حاضر حدود 220 کد فعال در شهر تهران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند. همچنین در سال گذشته آمار کدهای رزرو به 15 می‌رسید که اکنون این رقم به عدد 90 افزایش یافته است و در مواقع بحران فعال خواهند شد. 

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه تعداد ماموریت موتورلانس‌ها در سال گذشته 15 هزار در ماه بود اکنون 160نقطه فعال داریم و در روزهای مختلف اقدام به انجام عملیات می‌کنند و اکنون به صورت ماهانه حدود 20 هزار ماموریت برای موتورلانس‌ها ثبت می‌شود. 

وی تصریح کرد: طی سال گذشته 18 پایگاه شهری و 2 پایگاه جاده‌ای به پایگاه‌های اورژانس تهران افزوده شده است باید توجه داشته باشیم تاسیس پایگاه‌های شهری به دلیل بالا بودن تراکم در شهر تهران بسیار دشوار است و این اقدام از جمله اقدامات مختص این سازمان بشمار می‌رود. 

صابریان ادامه داد: پایگاه امداد هوایی اخیرا در شهرستان پردیس اضافه شده و اقداماتی نیز برای احداث پایگاه هوایی در بوستان ولایت صورت گرفته است و اقدامات اولیه آن نیز انجام شده است و بزودی آغاز به کار آن رقم خواهد خورد. 

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه بازسازی پایگاه‌های اورژانس از دیگر اقدامات مهم این سازمان طی یکسال گذشته به شمار می‌رود توضیح داد:60 درصد پایگاه‌های اورژانس بازسازی شده است و همچنین استفاده از پتوی یکبار مصرف برای اولین بار در کشور در سازمان اورژانس بکار گرفته شد. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما برای مداوای بیماران از آتل‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنیم، همچنین استفاده از آی پکس‌ها در دستور کار نیروهای اورژانس قرار دارد که برای انتقال عضو قطع شده به مراکز درمانی انجام می‌شود که این کار باعث بالا رفتن احتمال پیوند عضو شده است. 

صابریان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط کدهای 247 و 724 توضیح داد: عموم مشکلات قلبی بیماران به وسیله کد 247 تحت پیگیری قرار می‌گیرد و متخصصین قلب در این زمینه فعال هستند؛ همچنین در کد 724 این امکان را داریم که روزانه 10 تا 12 بیمار از خدمات این بخش بهره ببرند. 

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه طی سال اخیر تعداد تماس‌ها به مرکز اورژانس 40 درصد افزایش یافته است توضیح داد: تعداد ماموریت‌های اورژانس نیز با افزایش 35 درصدی مواجه بوده است. 

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 54 آمبولانس تصادفی در اورژانس تهران موجود بود که عموم آنها به دلیل موجود نبودن قطعات زمین‌گیر شده بودند که خوشبختانه ما توانستیم آنها را بازسازی کنیم و تعدادی از آنها را در چرخه فعالیت‌ها قرار دادیم. 

صابریان درخصوص خدمات ارائه شده به نیروهای اورژانس نیز توضیح داد: نیروهای اورژانس در زمان انجام عملیات‌ها از استرس بالایی برخوردار هستند در همین راستا ما خدمات رفاهی برای  آنها را افزایش دادیم و همچنین در حال حاضر این نیروها از لباس‌های مناسب برای ارائه خدمات استفاده می‌کنند. 

رئیس اورژانس تهران افزود: درخصوص امنیت کارکنان اورژانس درصدد هستیم تا اماکن استقرار آنها امن‌تر شوند و پرسنل اورژانس بزودی به سیستم فعال مجهز خواهند شد. 

وی تصریح کرد: درخصوص نیروهای موتورلانس نیز استفاده از کلاه ایمنی کفایت نمی‌کند و لباس‌های ایمنی که بتوانند از ساق و آرنج آنها محافظت کند برای این افراد استفاده خواهد شد. 

صابریان در پاسخ به پرسشی درخصوص استفاده نیروهای اورژانس از مسیریاب‌ها توضیح داد: در حال حاضر پرسنل اورژانس از نمونه ایرانی این مسیریاب‌ها استفاده می‌کنند که نتایج خوبی را نیز در بر داشته است. 

رئیس اورژانس تهران افزود: در حال حاضر زمان رسیدن نیروهای اورژانس به بالین بیمار 15 دقیقه است کهموتورلانس‌ها در مدت زمان زیر 10 دقیقه با بالین بیمار می‌رسند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد آمبولانس‌های استان تهران به 220 عدد می‌رسد که باید این رقم به 400 عدد افزایش یابد. 

صابریان با بیان اینکه تعدادی آمبولانس توسط سازمان اورژانس کشور خریداری شده است، گفت: حدود 40 درصد از 250 آمبولانس خریداری شده به استان تهران ملحق خواهد شد. 

رئیس اورژانس تهران خاطرنشان کرد: در هر 24 ساعت بالای 7 هزار تماس در سامانه‌های اورژانس ثبت می‌شوند که 20 تا 30 درصد آنها تماس‌های مزاحم هستند؛ به طوری که روز گذشته 1254 تماس مزاحم در این سامانه ثبت شده و به طور میانگین روزانه 1200 نفر اقدام به تماس‌های مزاحمت‌‌آمیز با اورژانس تهران می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران براساس منطقه‌ای که دچار حادثه شده‌اند به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل می‌شوند اما از آنجا که اورژانس بیمارستان‌ها نیز اقدام به پذیرش بیماران می‌کنند در مواقعی با تراکم بیماران در اورژانس بیمارستان‌ها مواجه می‌شویم. 

صابریان درباره احداث اورژانس ریلی در شهر تهران توضیح داد: اورژانس ریلی از جمله مباحث پدافندی به شمار می‌رود و در صدد هستیم تا برای انتقال بیماران به بیمارستان‌هایی که نزدیک مترو قرار دارند از این خدمت استفاده کنیم. به همین منظور ایستگاه‌های پرترافیک شناسایی شده و از دوشنبه تفاهم‌نامه اجرای این کار امضا خواهد شد. 

رئیس اورژانس تهران در پایان با بیان اینکه بیشترین ماموریت‌های اورژانس مربوط به تصادفات رانندگی است، توضیح داد: 50 درصد این تصادف‌ها مربوط به موتورسیکلت‌ها است و 30 درصد نیز مربوط به عابران پیاده هستند؛‌ همچنین بیماری‌های قلبی و ریوی در رده‌های بعد قرار دارند.