۰ نفر

استفاده از ربات به عنوان راهنمای موزه +تصاویر

۱۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۴۳
کد خبر: 305126
استفاده از ربات به عنوان راهنمای موزه +تصاویر

یک موزه آمریکایی، ربات شرکت "سافت‌بانک" را به عنوان راهنما به کار گرفته است.

به گزارش فست‌کمپانی، "موزه هنر اسمیتسونیان"(SAAM) در آمریکا، از ربات محبوب شرکت ژاپنی "سافت‌بانک"(SoftBank) به عنوان راهنما استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این موزه، ربات سافت‌بانک موسوم به "پپر"(Pepper) را به عنوان راهنمای تور به کار گرفته است و بازدیدکنندگان نیز ارتباط عاطفی خوبی با آن برقرار کرده‌اند.

57757092

یک برنامه چندرسانه‌ای روی پپر نصب شده که نقاشی‌ها را به همراه موسیقی نمایش می‌دهد و آنها را برای بازدیدکنندگان تفسیر می‌کند. "ریچل گاسلینز"(Rachel Goslins)، مدیر بخش هنر و صنعت موزه گفت: روش جدیدی که برای استفاده از پپر ابداع شده، سرگرم‌کننده و فوق‌العاده است.

در این روش جدید، پپر به پایگاه داده‌ای شامل 50 تصویر از مجموعه آثار هنری موزه مجهز شده است. هر تصویر، با پنج حالت خوشحالی، ناراحتی، خنثی، عصبانی و هیجان‌زده مطابقت دارد. پپر، احساسات را براساس الگوریتم تشخیص حالت صورت، شناسایی می‌کند. برای مثال، با دیدن حالتی مانند عصبانیت، تصویری مطابق با آن را نشان می‌دهد. این تصاویر، در یک تبلت که روی قفسه سینه پپر نصب شده، نمایش داده می‌شود. اگر بازدیدکننده، خوشحال به نظر برسد، پپر تصویری با رنگ‌های روشن و باطراوت نشان می‌دهد.

57757091

حسگرهای نوری پپر، رنگ‌های طیف "آر جی بی" (RGB) یعنی قرمز، سبز و آبی را به طور انفرادی شناسایی می‌کنند و می‌توانند با استفاده از یک ریزتراشه "آردوینو"(Arduino) از عهده تفسیر این فرکانس‌های متفاوت نور برآیند.

شرکت سازنده پیشنهاد کرده که 100 ربات پپر را به این موزه ارائه دهد تا یک دوره آزمایشی را با بازدیدکنندگان بگذرانند.